Varning för långt inlägg!

Jag har den senaste tiden varit väldigt dålig på att uppdatera bloggen så jag tänkte skriva ihop en snabb sammanfattning av mina två senaste veckor. Jag har bl.a. varit sjuk men det har även funnits några fler anledningar till den dåliga uppdateringen så om ni känner att ni är intresserade av att veta mera så är det bara att läsa vidare.

27 Februari – Blev äntligen klar med min au pair ansökan för SI. Fick även en dunderförkylning som höll i sig till den 7 mars.

28 Februari – Har ingen aning om vad jag kan ha gjort den här dagen men den spenderades antagligen med körkortsteori plugg.

1 Mars – Pluggade körkortsteori som en tok, bröt ihop när jag fick reda på att jag inte längre kunde åka med SI och efter det gick inte körkortsteori pluggningen så bra längre.

2 Mars – TEORI provet var här! Ni anar inte hur nervös jag var, usch det var en väldigt spänd och förväntansfull stämning i det väntrummet! Var riktigt osäker när det med ungefär en halv minut kvar av tiden var dags för att trycka på ”rätta” eller vad det nu stod. Spänningen släppte dock när jag efter några sekunder som kändes som timmar fick se resultatet. 63/65. Det var en av de härligaste känslorna jag har haft i kroppen på länge, jag kan inte ens beskriva den! Jag kontaktade även CC igen denna dag och blev bokad till infomöte och intervju lördagen den 13 mars. Träffade Stina (:

3 Mars – Började om med hela min au pair ansökan, det var inte roligt. Speciellt inte kul när jag fick fråga alla mina referenser om de skulle kunna tänka sig att skriva en ny likadan referens fast på ett annat papper. Det var 100 dagar kvar till studenten.

4 Mars – Pluggade matte C och fortsatte med mina ansökningar. Träffade även Sanne, Rebecca och Stina och firade att det var MINDRE än 100 dagar kvar till studenten.

5 Mars – Ansökningar, matte, jobbet.

6 Mars – Var på Ågrenska. Halkade på en is fläck för första gången i vinter (brukar i vanliga fall vara expert på att styra upp dem så att det i slutändan blir en fin sorts piruett) när jag hade 2 meter kvar till bilen. Jag flög åt ett håll och cellon åt ett annat, två strängar släppte och jag fick hål på knäet. Sanne fyllde 19 (:

7 Mars – Dagen bestod av trädfällning, stocksläpning, ved dragning i pulka, och allt annat som har att göra med att fälla träd och sedan ta hand om det. Jag kände mig helt död efter denna dagen! Beställde även kort till mitt bildkollage till au pair ansökan och det var inte förrän efter det jag hade tryckt på ”beställ” knappen som jag såg att det tog 4-8 dagar att få hem dem och min intervju var den 13:e!  

8 Mars – Studiedag. Jag blev helt färdig med ansökningarna förutom fotokollaget eftersom bilderna konstigt nog inte hade kommit efter 1 dag :P

9 Mars – Studiedag. Ehm?

10 Mars – KÖRKORT!! Körkort, körkort, körkort!! Den stora dagen var äntligen här, jag var nervös men inte lika nervös som jag var före teori provet. Fick den mest underbara känslan i kroppen när jag hade parkerat och han sa att jag var godkänd! Så himla härligt, nu kan jag äntligen åka till USA, nu har jag allt som behövs. Detta firades med pizza med Sanne och Rebecca. Stina fyllde 19 idag och jag fick hem min studentmössa! Körkort, jag är glad! (: 

11 Mars – Matte plugg, köpte papper till mitt fotokollage och körde första vändan ensam i bilen med min bror.

12 Mars – Då var jag äntligen framme vid idag. Den här dagen spenderades med sovmorgon, mattelektion och så firade jag och Rebecca att Sanne fyllt 19 med ett pyjamasparty! Bilderna kom inte idag heller så jag kan inte ta med mig mitt fotokollage till intervjun imorgon men jag får väl skicka in det senare. Jag fick även hem mitt körkort idag, men jag har inte vart och hämtat det än så det får jag göra imorgon också.

Det här var det två senaste veckorna av mitt liv i en väldigt kort version.

Imorgon ska jag på intervju (:


Kommentarer
Postat av: Lollo

Ja, åh, det var jättekul med en bild! Har undrat lite hur du ser ut ;) Söt du ääär! :D



Men kan inte åka med SI??? Varför då?? Nu blir jag nyfiken här!

2010-03-13 @ 00:44:20
URL: http://lizinamerica.blogg.se/
Postat av: Emilie

Vad tråkigt det där med SI :/ Men CC är nog minst lika bra, det kanske inte gör så mycket i slutändan om du får en bra match?



GRATTIS IGEN till körkortet!! Åh vilken känsla. Visst var teoriprovet hemskt :P Alltså känslan och allt, man ville inte trycka på "rätta", killen brevid viskade frågorna lite väl högt, allt klickande och klockan som tickar. Fy fy. Men det gick! Tjohej :)



Håller med Lollo, du är jätte söt :) Kul att se bild!



2010-03-13 @ 08:26:28
URL: http://plajnis.blogg.se/
Postat av: Lollo

Men gud. Vad korkat! Knäppt att de här timmarna inte ska räknas..! Ja när du fortfarande går i skolan kan du inte direkt börja jobba heltid på ett dagis några veckor bara för att få ihop mer timmar, helt omöjligt som sagt. Och jag fattar att du bytte organisation då - du vill ju inte vänta och åka långt senare! Gud vad störande. Men det blir säkert bra med CC också! Har ju hört att de är lite snällare med att räkna ihop barntimmarna, att man får ha släkt och sådär med. Nu kommer du ju säkert iväg till sommaren iallafall! Men vad irriterande när du gjort hela ansökan hos SI och ska göra om precis allting nu... ååh.

2010-03-13 @ 11:04:37
URL: http://lizinamerica.blogg.se/
Postat av: fashion king

fyfan vad fin din header bild var!

2010-03-13 @ 12:31:38
URL: http://stylebyasi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0