vecka 44

Nu har då det efterlängtade höstlovet äntligen börjat.
Och vad har jag gjort hittills? I lördags var det öva + konsert och sen bar det av till varberg. Väl framme i varberg gjorde jag inte speciellt mycket, det ösregnade hela tiden så det var ju en av anledningarna. Jag kom hem igår och åkte direkt till jobbet. Idag har jag inte gjort speciellt mycket jag har jobbat, men jag har också köpt en ny mobil. Den är efterlängtad kan jag säga!
Idag vann elfsborg mot djurgården med 1-0 så det finns ju fortfarande en lite chans kvar till sm guld. Sen tror jag inte att det har hänt speciellt mycket mer för mig denna veckan.
Det är fyra dagar kvar av lovet och sex dagar kvar till president valet i USA, jag säger bara Barack Obama!


hello sunshine


Faker - Hurricane
Paul Simon - Call me al
Bruce Springsteen - I'm goin' down
Blondie - Maria
Jason Mraz - You and I both
Johnny Nash - I can see clearly now
Simon and Garfunkel - The only living boy in New York
Bruce Springsteen - Thunder Road
Simon and Garfunkel - Kathy's song
The Rembrandts - I'll be there for you
Bruce Springsteen - 4th of july, Asbury park (sandy)
Carol Kings - Anyone at all
Demi Lovato - This is me
Chantal Kreviazuk - Feels like home
Cher - If I could turn back time

Dessa låtar gör mer eller mindre mina dagar just nu, bland andra.
Ladda ner, be mig skicka eller gå och lägg dig tills nästa sommar.

If I could turn back time

En hel dag till har försvunnit och nu sitter jag här och funderar på, vad har jag gjort egentligen? Så tänker jag väldigt ofta, det känns nästan som att livet bara forstsätter att rulla på av sig själv utan att man ens tänker på det eller ens hänger med. Det är nästan som att man sitter på första bänk vid en fotbollsmatch eller längst fram i biosalongen och bara är en åskådare, man är inte med i det själv. Det är som att man sitter för nära för att se verkligheten. Man rör sig som robotar och fastnar i massa vanor som man inte ens vill ha kvar. Varför ska det alltid vara så svårt att kontrollera över vad man gör?
Varför finns det ingen stop knapp eller en tillbakaspolnings knapp som gör så att man bara kan stanna bilden, spola tillbaka och se vad som verkligen hände? Ibland brukar man säga att tiden bara flyger iväg, och det är precis det den gör hela tiden. Alla människor är olika, men jag tror nästan att alla människor har velat göra precis så som jag, stanna och spola tillbaka.
Stanna tiden och andas.


Tänk på att det är ditt liv som bara försvinner framför ögonen på dig, tiden kommer aldrig mer tillbaka. Om du vill göra ditt liv minnesvärt så är det kanske dags för dig att börja fundera på hur.

Om att vara glad!

Idag är jag glad. Det är inte utav någon speciell anledning, utan jag är bara glad. Just nu håller min hjärna på att ställa in sig på att det är lov snart, det är faktiakt bara fem dagar kvar! På lovet känns det som att man på något sätt får chansen att sova ikapp livet, man får tiden till att göra vad man vill. Det är därför jag vill ha lov nu.

Även om jag är glad så ska jag inte göra några speciellt roliga saker idag. Först nu på morgonen ska jag följa min vardagliga rutin som jag har på söndagar och det är att städa. Många människor kan tycka "usch, nej, fy..." men så tänker inte jag. Jag tror att jag är en av de få människor som tycker att det är roligt att städa. Det kan man tycka är väldigt konstigt, men man får väll vara precis som man vill, eller hur? Anledningen till att jag tycker att det är så kul att städa, speciellt på söndagar, det är resultatet av hur det blir. På något sätt så känns det också som att man städar undan veckan som har varit o gör så att man får en så bra start som möjligt på den nya. Sen så finns det en anledning till och den är att jag inte skulle kunna vara i mitt rum om det var ostädat för jag måste ha det skinande rent och veta precis vart jag har allting.

Vid fyra ska jag åka in och jobba och det drar ner rolighetsgraden på den här dagen en liten bit. Men jag slutar inte vara glad för det, för det är lov snart och det tror jag nästan att jag har väntat på ända sedan skolan började!

JAA!

Nu har jag min dator igen!

Eftersom jag nu har min dator igen så kan jag ju börja skriva lite mer här än vad jag har gjort de senaste veckorna. Göra så att den här bloggen vaknar upp ur sin allt för långa dvala. =)
Idag har det verkligen varit riktigt höst väder. Med höst väder menar jag att det det är både soligt och kallt ute samtidigt och det är det bästa med hela hösten. Den ska inte vara mörk och grå, utan den ska vara precis som den var idag. Det ska kännas mysigt när man är ute och går, man ska känna sig kall och rosig om kinderna. När det känns så, då vet man att det är höst.

Kathy's Song - Simon and Garfunkel





torsdag

Okej, då var det torsdag. Denna dagen har varit ungefär lika dryg som vanligt. En lektion som slutar halv tio, sen vänta i nästan två och en halv timme bara för att ha en halvtimmes pianolektion. Menmen, det är så det är.
Det känns som att jag är jättebra på att hålla den här bloggen vid liv, vad blir det, ett inlägg på två veckor? Men jag kan skylla på att jag fortfarande inte har min dator och plus att jag faktist inte hinner.
Idag är det inte speciellt mycket mer som händer, jag ska in och jobba vid fyra men inget mer förutom det. Så nu har jag en timme som jag kan göra vad jag vill med. Hmm, vad ska jag göra...?

2 oktober

Okej, nu har det inte hänt något på den här bloggen på flera veckor, men min dator fungerar fortfarande inte.. Det har dock inte hänt speciellt mycket i mitt liv de senaste veckorna. Det är skola, skola, skola, vilket betyder plugg, plugg, plugg.. men men man får väll kämpa på, det kommer ju ett välbehövligt lov snart.

Nu är det början av oktober och så fort jag tänker på oktober så är det fösta som jag får upp i huvudet att det är den tråkigaste och segaste av alla månaderna. Bara namnet, oktober..

Just nu känner jag att jag bara vill bort från sverige och ut i världen. Tänk att bara sätta sig på ett tåg eller ett flyg och åka vart man vill. Kunna ha möjligheten att se sig omkring och inte bara sitta inne i lilla sverige och inte göra någonting alls. Man skulle lika gärna kunna sitta hemma en hel helg utan att ens gå ut genom dörren. Så kan man inte ha det, man måste ut och se sig omkring.

"I'm sittin' in the railway station, got a ticket for my destination"
Homeward Bound, Simon & Garfunkel

RSS 2.0