see you later

Nu försvinner jag iväg till varberg för att vara barnvakt och kommer inte hem förän onsdag eller torsdag :)
see you later!

xoxo Emma

COLLEGE!

Redan innan jag ens kom på tanken att åka iväg som au pair så bestämde jag mig för att läsa på ett amerikankt college är ett måste i mitt liv. Det har varit en dröm ända sedan jag var 12 år och det är något som förhoppningsvis kommer att hända i framtiden inom några år.

Nu är det definitivt bestämt, jag kommer läsa på college!!




Amerikanare på coop

Hej!
Ledsen för den dåliga uppdateringen men jag har faktiskt inte riktigt orkat sätta mig ner och blogga på kvällarna denna veckan. Har jobbat hela veckan nu och skulle egentligen jobba imorn också men smart  som jag är lyclades jag byta bort min tid till nästa söndag ;)

När jag jobbade idag hände det världens roligaste grej! Jag stod och plockade i ordning på skoavdelningen och precis när jag sträcker mig så långt in på hyllan jag kan nå för att få tag på en sko så är det någon som frågar något. När jag tittar upp står det en engelsk kvinna jämte mig och frågar om jag kan hjälpa henne med en sak, självklart säger jag och ställer mig upp. Det hon ville ha hjälp med vad att översätta vad det stod på sånna grattiskort man köper när någon fyller år och självklart försökte jag att hjälpa henne med det så gott jag kunde. Men i och med att vi var på skoavdelningen och skulle ner till presentavdelningen så blev det ju en bit då man bara gick och pratade så då fick jag reda på att hon var från USA och var här på semester för att fira sitt barnbarn som fyllde 7 år. När hon berättade att hon var från USA så berättade jag ju själv såklart  att jag skulle dit som au pair nästa år och det tyckte hon lät jätteroligt! :P

Jag har aldrig i hela mitt liv förut pratat med en enbart engelsktalande person så jag tyckte det här var jättekul! Samtalet flöt faktiskt på riktigt bra men jag fick dock hjärnsläpp när jag skulle översätta "hjärtliga" och sa tillslut "warm" visste inte riktigt vad man skulle säga, men hur översätter man det egentligen till något bra? Någon som vet? 
Det här var i en rolig händelse från min dag och det fick mig verkligen att längta så mycket mer tills jag är i USA. Kan inte riktigt fatta att det är ett helt år kvar, jag vill åka nu! :P
xoxo Emma  

god morgon!

Jaha, det är så här man känner sig när man har varit uppe 1,5 timmar mitt i natten helt utan orsak. Har precis kommit hem efter att ha skjutsat min syster till Landvetter och tänker nu gå och lägga mig igen. Det var typ vi och alla lastbilar ute :P
God natt, god morgon?


Jag vill också!

Idag har jag jobbat och i natt ska jag kämpa mig upp vid halv fyra för att åka med Fia till landvetter för att hon och Amanda ska åka till Samos en vecka. Jag vill också! Bara komma ut och åka till en ny plats, se nya saker. Det längsta jag kommer i sommar är till Kalmar och i och med att jag bor i Borås så blir det kanske runt trettio mil. Yay..
Men nu ska jag inte hänga läpp för det det finns ju faktiskt en liten möjlighet till att jag kommer till London i höst i alla fall och det är inte så dåligt! Nu ska jag försvinna in i bloggvärlden en stund och sen tänkte jag sova några timmar innan det är dags att åka.
 
Kan även passa på att säga att min mobil har blivit helt ding det är ju fortfarande två knappar som inte fungerar alls och så hör jag inte vad personen jag pratar med säger om jag inte startar högtalartelefonen men nu har skärmen slocknat också! Mobilen funkar liksom men jag ser inte vad jag gör så jag lyckades precis leta mig in till musik, utan att se vad jag gjorde, så nu sitter jag här och lyssnar på Springsteen. Men om någon på något sätt vill få tag på mig så går det inte via min mobil så då kan man ju antingen lämna nån kommentar här, skicka mail, ringa hem eller skicka nått brev, haha. Jag vet inte. Ha det bra i alla fall!

xoxo Emma 

bara ett år kvar


Det går inte sluta längta! :)
Det som är långtborta kommer hela tiden närmare!


Ett år fyllt av tankar

Min första tanke på att jag vill bli au pair fick jag för ungefär ett år sedan. Jag har alltså gått omkring med mina au pair tankar, drömmar och funderingar i över ett år. I ett år har det nästan bara varit det som jag har tänkt på över huvudtaget. Nu är det bara ett års väntan kvar, det har alltså redan gått halva tiden och snart ska jag börja ansöka!
Hela dagen idag har jag varit riktigt taggad på hela au pair grejen, jag vet inte riktigt vad jag kan ha drömt om i natt för det har vart det enda jag har kunnat tänka på idag. Det ska bli så kul! Det flesta av er kanske börjar bli lite trötta på mig nu eftersom det känns som att au pair är det enda jag pratar om men jag kan inte hjälpa det, det är de enda tankarna som flyger omkring inne i min hjärna, haha!

Jag är i alla fall hemma från varberg nu efter en bra och lugn midsommar. Jag har verkligen världen sötaste kusin som precis håller på och lära sig gå så jag var nog mest med henne på midsommar och så fick jag reda på att jag ska få vara barnvakt åt henne i två hela dagar om en vecka, ska bli så kul!


Glad Midsommar!

Hej alla glada människor!
Nu drar jag till varberg över helgen men ha en bra midsommar!

xoxo Emma

Regn, regn, regn..

"Sommaren" försvann fortare än att jag han säga sommar, det ösregnar ute..!
Idag ska jag in och jobba så jag åker vad halv 2 och sen får jag springa runt i stan för att försöka hinna med allt vad jag ska göra på en halvtimme innan nästa buss går. Slutar vid åtta ikväll så det här kommer bli som en sån dag som bara försvinner, men hinner liksom inte göra något.

Denna sommaren måste jag även försöka ta tag i allt mitt läsande, måste i alla fall läsa minst 5 böcker men vi får se om jag hinner med det. Någon som har något tips på en bra bok?, helst en engelsk :P

Men ja nu måste jag gå i alla fall, har massa att göra och en av de sakerna är att diska för våran diskmaskin har gått sönder! Detta betyder att vi nu måste handdiska och torka precis allt vi använder och i och med att det bara är jag hemma på förmiddagen så får jag allt från igår också så det är vad jag ska göra den närmaste timmen. Kände att detta blev ett väldigt intressant inlägg men jag hade egentligen ingenting att säga så det blev bara en massa ordbajseri (från stina :P) men ha det bra!

hmm, presidenter?

Idag var det den första av oändligt många jobbdagar på lovet. Det gick bra, var inte överdrivet mycket att göra men det fanns en del. Jag är ju en väldigt stor USA nörd som de flesta kanske vet, så idag försökte jag lära mig alla presidenterna, jag hade dock inte så mycket tid så jag han inte klart men jag ska fortsätta imorn och då ska det sitta! Vad har alla gjort idag?

Sommaren är tillbaka!

JAA! Solen är framme och det är faktiskt riktigt varmt ute, det kanske är så att sommaren är tillbaka?! Idag har jag inte riktigt planerat in något speciellt att göra, kom precis hem från ett möte på Coop och det var väl det jag visste i förväg. Någon som har något förslag?

10 mil, det är ju lätt som en plätt!

Nu har jag precis kommit hem från en lite över 2 mil lång cykeltur och jag är verkligen helt slut! Det tog ungefär 1 timma och en kvart men då ska man ha i åtanke att jag kanske inte har världens bästa kondition + att den största delen var på grusvägar i skogen, så det var ju inte direkt plan mark. Jag förstår inte riktigt hur jag ska nå mitt mål som är att cykla till Varberg i sommar! Jag har alltså satt upp ett mål med att cykla en 10 mil lång sträcka i sommar och just nu känns det som att det är väldigt osäkert om jag klarar det eller inte i och med att jag är helt slut nu!

Så nu sitter jag i alla fall här i min soffa och har bestämt mig för att resten av dagen ska spenderas framför Gilmore Girls med ett glas saft och en burk Ben &' Jerry's i handen! Jag har börjat om på mina boxar så just nu är jag i början på säsong nummer 2. Senare ikväll blir det till att titta på premiären av "Privileged", men tills dess blir det som sagt Gilmore Girls!

Ha en fortsatt bra dag!
xoxo Emma

Ett steg närmare!

Jag tänkte bara berätta att jag har anmält mig nu! Inte skickat in någon ansökan utan bara anmält mig, men ändå det här är ändå en del av det stora hela.
Nu är jag ett steg närmare USA!

Mycket intressant inlägg

Idag vaknade jag vid halv tolv vilket är något som är väldigt ovanligt för mig, men jag var väl trött helt enkelt.
I och med att jag vaknade så pass sent så har det inte hunnit hända speciellt mkt så jag vet inte riktigt varför jag sitter här och skriver om ingenting, men jag funderar i alla fall på om jag ska anmäla mig till CC idag vilket jag antaligen kommer göra!

Ha det bra resten av dagen!
xoxo Emma

Äntligen är det här, mitt sista sommarlov!!

NU ÄR DET ÄNTLIGEN SOMMARLOV! JAAA! Som jag har väntat på det här och nu börjar det äntligen! Jag måste ändå säga att det har gått fort. Det blev dock en regnig avslutning, regnade idag precis som resten av veckan så jag tyckte nästan lite synd om studenterna som fick regn både på balen och avslutningen men jag tror att de har haft otroligt roligt ändå.Men nu är det i alla fall äntligen här, det efterlängtade och sista sommarlovet!!

Hoppas ni har det bra idag!
xoxo Emma


Det är ju bara minst 8 månader kvar!

Aj, aj, aj, vad det har börjat göra ont nu på kvällskvisten!! Det känns som att det är något som sliter och drar i mina tänder vilket det i och för sig är, men ändå! aj.. Kan berätta en grej som hände innan tandläkaren imorse. Jag var lite stressad dit så jag var framme vid tandregleringen vid två minuter över halv nio ungefär. Jag skrev in mig på datorn och när jag hade gjort det så kom det upp en stor röd skylt "emma, du är 32 minuter sen, prata med någon i receptionen!"  Det här var helskumt tyckte jag men jag gick och sa till vad det stod och då sa receptionisten att jag hade tid klockan 8.00 inte 8.30. Jag var helt bombsäker på att det var halv nio, det står både på kvittot och i min almanacka. Men jag hade tydligen fel. Som tur var så var tjejen som skulle vara där efter mig där jätte tidigt så de kunde ta in henne först så som tur var hann de med att fixa min idag med, men om jag inte hade hunnit idag så sa dem att de kunde dröja flera månader innan nästa lediga tid fanns. Så jag är hemskt tacksam över att hon var så tidig. Men ändå inte för nu har jag verkligen jätte ont!

Hoppas ni andra har det bra i alla fall!
xoxo Emma

Anmäla mig snart! (yay!)

Jag tror att jag ska anmäla mig till CC snart! Inte skickan in en ansökan eller något sånt för det tycker jag är alldeles för tidigt men jag ska nog anmäla mig på hemsidan snart ;P
Men inte just nu för nu blir det vänner. Nästa gång jag skriver i bloggen sitter jag antagligen här med min tandställning, yay... Hoppas i alla fall att alla har haft en bra dag!
 
xoxo Emma

8 månader

Om precis en dag sitter jag här och har hur ont i munnen som helst. Om ungefär 16 timmar kommer jag att sitta i tandläkarstolen och få i min tandstälnning som jag sedan kommer ha i minst 8 månader. Minst 8 månader! Om precis 8 månader kommer det vara februari, då kommer hela höstterminen av trean ha försvunnit och jul och nyår kommer till och med vara över. Då har jag mindre än en termin kvar av skolan och jag kan säga att jag längtar så mycket som de flesta av er kanske redan har förstått! Idag är det 3 dagar kvar till mitt sista sommarlov någonsin, ska bli så skönt! ;P


Reskompis sökes!

Just nu gör jag ett sista tappert försök för att hitta en reskompis som vill följa med mig till antingen New York eller London nu i september. Resan kommer bli 5-7 dagar lång och vara en del av mitt projektarbete i trean(kommer att kosta max tio tusen). Om du är intresserad kan du ju lämna en kommentar ;P


368 dagar kvar, wiie!

Det har nu gått hela 98 dagar sedan jag gjorde min lista över hur många dagar det är kvar av gymnasiet. 98 hela dagar och nu är det bara 368 dagar kvar tills det är min tur att springa ut på trappan och sjunga "för vi har tagit studenten.."

Om ett år är det min tur och jag längtar så sjukt mycket! Från början var det alltså 466 dagar på min lista och nu har det redan gått 98 vilket är lite mer än en femtedel. Nu är det alltså bara 4/5 kvar varav en av dem nästan försvinner nu i sommar.

För er som kanske inte riktigt hängde med där så är det alltså bara 368 dagar kvar till jag tar studenten! YAY!!

xoxo Emma

5 juni

Idag är det Danmarks nationaldag.., men imorgon är det Sveriges tur! Då är det den 6:e juni och Sveriges nationaldag! National dagen har ju de senaste åren varit en röd dag så man har ju varit ledig när den har vart men i år ligger ju nationaldagen på en lördag. Hur tänker de nu? Nu får vi ju en dag mindre ledigt än de andra åren, det räcker liksom inte med att sommarlovet är en vecka kortare i år? hmm.

det blir ingen springsteen konsert för mig i år och det känns jättetråkigt, men jag får väl leva på den ifrån förra sommaren. Tänk vad kul det hade varit om Springsteen hade bokat in en konsert den 6:e juni också, då hade det blivit att han spelade på USA:s nationaldag förra året och på Sveriges i år =P haha..


Bruce Springsteen

Jag är så ledsen just nu. Springsteen spelar sin första av sina 3 konserter ikväll och jag är inte där.. Alla som känner mig vet hur mycket det skulle betyda för mig om jag var där, men ack nej... För er som kanske inte vet det så är Springsteen den artisten som jag alltid har och alltid kommer att lyssna på. Hans musik är obeskrivlig och jag kan inte fatta att jag inte kommer gå på någon av konserterna... 

bra att spara

Jag får en sån härlig känsla i kroppen när jag har sparat pengar. Att spara pengar är riktigt smart, man tänker på framtiden. Allt som handlar om pengar har egentligen med framtiden att göra. Man sparar ju för att man i framtiden behöver pengarna bättre, det är riktigt smart! Det är något som jag kan rekomendera till alla som läser det här, spara pengar och köp inget onödigt! =P

hur?

Jag känner för en helt ny bloggdesign! Vet att jag precis gjorde om den men jag gillar den inte riktigt.. Är det någon som har något förslag på hur jag kan göra?, någon idé?

snart, snart, snart

Första juni. Det är redan juni! Snart sommarlov och som jag längtar!

Jag kommer ihåg precis vad jag gjorde på morgonen den andra juni förra året. Jag kom precis att tänka på det när jag satt här och började fundera på vad jag skulle skriva. Men i alla fall, 2 juni förra året hade vi typ "klassträff" på morgonen och man skulle ta med sig bullar och kakor och sånt som vi skulle äta som picknick i annelundsparken. Jag kommer även ihåg att Stina var sen för att hon hade varit uppe sedan jättetidigt på morgon och köpt sin Coldplay biljett. Tror till och med att hon hade cyklat :P

Det var vad jag orkade skriva, det har även varit rekordvarmt här idag men jag har varit hemma och sjuk..
Ha det bra!
xoxo Emma

RSS 2.0