Slutspurten

Jag funderade precis på hur mycket jag har att göra det här året. Det är sista året nu och det märks verkligen!

- Allt som har med projektarbetet och konserten att göra.
- Körkortet
- Au pair ansökningarna
- Balen

Det här var det som jag kom på nu och det finns säkert hundratals saker till! Hur känner ni inför det här året? 
Det är nu man börjar planera inför framtiden :) 


Uppdatering

Jag har väldigt mycket att göra just nu så bloggen blir tyvärr lidande av det men här kommer en liten uppdatering om vad som händer har hänt osv.

Jag räknar väldigt mycket matte nu för tiden, känns som att det är det enda jag göra när jag får tid (matte C är tufft, i alla fall för mig) Hade egentligen behövt köpa en sån där high tech miniräknare idag men det fanns igen bra så jag får vänta några dagar till.. Det är väldigt mycket man måste bestämma nu som har med projektarbetet att göra, det har vart svårt att veta hur man ska lägga upp allting när man inte har fått någon handledare men det fick jag faktiskt idag så nu kanske det blir lite lättare med allt. 

Det är och har varit ganska många konserter nu. Igår spelade vi mingelmusik på ett bibliotek (rolig tanke :P) i nästan en och en halv timme, imorgon ska vi spela på ett bröllop i G:A kyrkan och sen ska vi även spela mingelmusik under själva festen på Grand. Sen ska jag spela den 25 september och kanske den 12 oktober men det är inte bestämt än.

I och med att det är bröllopsspelning i morgon så kommer jag missa de första timmarna när Rebecca och Siri firar 18 vilket är väldigt tråkigt.

Idag skrev jag även in mig på körskolan och i och med att jag planerar att ha mitt körkort om senast 4 månader så får jag nog ta och sätta fart! Så det är ganska mycket nu så jag känner mig verkligen så trött! Och så har det börjat svida och sticka i min näsa nu vilket betyder att jag kommer bli sjuk de närmaste dagarna, inte kul alls. 

Det var en snabb liten uppdatering, hoppas alla har det bra!
xoxo Emma


min framtida värdfamilj

Jag kom att tänka på en sak tidigare idag. Undra vad min framtida värdfamilj är för några människor? Vart bor de, hur många barn har dom, hur gamla är dom, vad har dom för intressen osv. Undra vad just den familjen som jag kanske bor hos om mindre än ett år gör i precis den här stunden?! ROLIG TANKE! :)

Grattis bloggen!

Idag fyller min blogg ett år! haha. Tänka sig att den skulle överleva så länge, det trodde jag inte när jag startade den. Grattis till bloggen i alla fall! :D


Bullbak

Idag har jag bakat bullar! :) Jag tycker att det är jätte roligt att baka men jag gör det allt för sällan så jag kände att det var dags för lite bullbak idag igen. Har precis sett klart på The Amazing Race som är hjödpunkten på veckan när det gäller tv program! Hoppas alla har det bra!

xoxo Emma


(inte bullarna som jag bakade idag på bilden ;P)

behöver värme!

Vart jag än går så är det kallt. Det är kallt överallt! Jag fryser ihjäl här hemma, jag har gått med dyngsura skor i säkert en vecka och det vill verkligen inte sluta regna. Det är bara början av september och idag har jag gått omkring med mysbyxor, två tjocktröjor och dubbla strumpor varav ett par var raggsockar! Jag vill till en varm plats, en varm plats där man kan gå med torra strumpor eller kanske inga strumpor alls. Jag vill ha värme!


 


Hemma hos Obama

Igår kväll såg jag en riktigt intressant dokumentär "Hemma hos Obama i Vita huset". Där fick man följa Obama en dag på "jobbet" eller vad man ska säga och man fick även se lite av hur Michelles liv ser ut. Det var även interjuver med både Barack, Michelle och andra medarbetare. Jag tyckte att den var riktigt bra så försök se den!


första september och 9 månader kvar

Ja som man kan se i rubriken så är det nu första september och bara 9 månader kvar i skolan. Nu är det hösten som är på gång redan! Jag vet inte om ni kommer ihåg det men i mitten av februari i år började jag göra en nedräkningslista över hur lång tid det är kvar och nu visar den på 9 månader! Det har redan gått över ett halvår sedan jag gjorde den men ändå känns det som det var någon vecka sedan bara. Men nu har det som sagt gått ett halvår och det är snart jul liksom. För stunden kan det kännas som att tiden går jätte långsamt men i det långa loppet när man tänker tillbaka undrar man vart den har tagit vägen. Varför är det så? 



http://lifeofemma.webblogg.se/2009/march/fosta-mars-och-15-manader-kvar.html

RSS 2.0