31/8-09

Allting flyter på. Det känns som man har haft sommarlov i max en vecka, ungefär som att nu är man tillbaka i skolan efter ett höstlov. Idag har jag ändrat det sista med mina kurser så nu tror jag att allt stämmer. Just nu händer det inte så mycket i mitt liv så jag känner att jag inte riktigt har någonting vettigt att skriva om här. Ska skriva in mig på körskolan snart och jag ska fortfarande bli au pair och jag längtar fortfarande lika mycket så det är ju inte direkt någonting nytt. Hur går det med era au pair planer, har det hänt något nytt?
Denna veckan börjar allt som har med musiken att göra så nu blir det full fart känner jag men eftersom jag har varit ganska dålig på att uppdatera bloggen nu ett tag så ska jag försöka hinna ta mig tid till det också. Hoppas ni har det bra! 

xoxo Emma
 

Idag fick jag äntligen min Springsteen t-shirt, yay!

26/8-09

Hej vad tiden går fort, det var ju nästan en hel vecka sedan jag skrev här sist! Första skolveckan har ändå vart ganska bra måste jag säga, bra schema och hyffsade kurser men jag kan redan nu erkänna att Matte C kommer bli min död. Usch vad det är mycket som jag inte förstår! Men jag är ju där för att lära mig så förhoppningsvis kommer något att nötas in.
Jag funderar och funderar över mitt projektarbete så snälla, om någon har något bra förslag kan ni ju hjälpa mig lite :) Nu måste jag dessvärre räkna vidare..

xoxo Emma


the time of times

Jag har varit uppe sen halv 6 imorse för att jag trodde att jag började vid 8, det sa dom att jag skulle göra igår så det var väl inget konstigt med det liksom. Men när jag väl kom till skolan så visade det sig att min turism och reseliv lektion är på torsdag morgon! Gissa om jag blev sur och glad på samma gång?! Anledningen till surheten var att jag kunde ha sovit massa timmar längre men jag blev ändå väldigt glad i och med att nu har jag bara en lektion på fredagar och den börjar inte förän klockan 13.30!! YAY! Blir som en extra lång helg!

Mina kurser i år:

Cello, steg 3
Ensemble B
Körsång A
Samhällskunskap A
Matte C
GeMu B
Svenska B
Turism och Reseliv
Projektarbete
Sceniskt musikprojekt
Arbetsmiljö och Säkerhet


Inte överdrivet många kurser i år, det var fler förra året. Kan även nämna att jag har fått världens bäst schema!

Nu är det bara 294 dagar kvar till studenten, den närmar sig sakta men säkert! :D
Ha det bra!
xoxo Emma

Första sista skoldagen

Då var man åter tillbaka i verkligheten. Första skoldagen är över och jag känner mig helt slut och en bidragande faktor till det är att jag har städat hela huset ända sen jag kom hem. Nu väntar sängen men först måste jag lugna ner mig lite framför en film. Ha det bra!

xoxo Emma

18 augusti 2009

Mitt hår blev jätte kort! Men jag vänjer väl mig förhoppningsvis, man brukar ju göra det!

Det blev en ny header idag också, får se hur länge den får vara kvar men jag kände bara att jag ville ha något nytt nu innan allt drar igång igen. Jag kan inte riktigt förstå att sommarlovet redan är slut, mitt sista sommarlov! Nu är det snart höst igen (min favorit årstid btw!) yay! Jag vet inte riktigt varför jag tycker om hösten så mycket men det är lite med det där att allt ändrar färg. Det är som att allt börjar på nytt på hösten och man har en chans att börja på nytt själv också. Visst är det som att man delar upp åren efter skolåren? Jag tänker i alla fall att året är slut när man får sommarlov och så börjar det igen till hösten. Men hösten är i alla fall den bästa årstiden! På torsdag börjar jag trean!

xoxo Emma


Dreams

Jag drömde en helt underbar dröm inatt! Jag var au pair i New York vilken är min dröm destination så det kändes riktigt bra att vakna imorse! Nu ska jag iväg och klippa mig, känner även att jag får börja bli lite mer aktiv här på bloggen igen!

16 augusti 2009

Inget mer jobb för min del nu i sommar, idag hade jag min sista dag! Känns jätte skönt för jag är helt slut nu men jag vill väldigt järna få några tider i höst.

Nästa sommar!

I morse låg jag i min säng och tänkte att vid den här tiden nästa år är jag antagligen i USA. Nästa sommar! Wow, tiden går verkligen fort. Jag kommer ihåg när jag precis som imorse låg i säng och tänkte samma tanke för ett år sen, fast istället för 1 år så hade jag ju 2 år i tankarna, men nu är det bara 1 kvar!


Hudson River helicopter, plane crash

Jag antar att de flesta av er har hört om flygkrashen över Hudson River mellan Manhattan och New Jersey som var i lördags. Jag tror det var en helikopter och ett litet flygplan som koliderade och med piloterna var det totalt 9 personer ombord och alla omkom. Jag tycker det här är så sorgligt, på planet var det fem italienska turister som var på semester.. Jag vet att om det hade varit jag som var på semester i New York så hade det varit den bästa tiden i mitt liv! I helikoptern var det piloten + 2 passagerare varav en av dem var ett barn. Jag tycker det är hemskt!

 

9 augusti

Nu har det gått över en vecka sedan jag skrev något här senast så det var väl dags nu igen! I fredags var mitt nio dagars pass på coop äntligen slut så nu har jag vart ledig lördag söndag och så är jag ledig imorgon också innan det blir sex jobb dagar till och sen börjar skolan veckan efter det. Tiden går så fort! Detta är nog det sommarlovet som har gått fortast! Just nu känner jag mig verkligen så trött, tror jag har jobbat alldeles frö mycket den senaste tiden men nu är det i alla fall bara en vecka kvar vilket är ganska skönt.

Igår var jag på Madonna när hon spelade sin första konsert på Ullevi, var jag och 59 000 till tror jag. Jag har aldrig riktigt sett mig själv som något Madonna "fan" men jag har ändå alltid tyckt att hon har vart hyfsat bra. Konserten var dock lite seg i början och jag tycket inte riktigt att den kom igång i och med att hon bara spelade nya låtar då, det kändes som att publiken inte riktigt visste vad dom skulle göra men efter en fem låtar blev det mkt bättre! Så om man skulle ge något betyg eller liknande på denna konsert så skulle jag nog sätta en fyra av fem möjliga. Det var ju ingen konsert som kan jämföras med Sprigsteen på Ullevi förra året som fick runt 100 av fem möjliga, men det finns nog inget som kan jämföras med honom! ;)


I fredags kväll försökte jag och Stina trycka i oss så många Veronica Mars avsnitt som möjligt för att vi måste hinna se färdigt boxen innan hon flyttar! Vi hann med 8 så nu har vi ju bara 14 kvar. Vi får se hur det går med det!


Hoppas alla haft en bra vecka!

xoxo Emma



Usa blogg!

Jag har redan börjat fundera på vad min nya blogg (som jag ska ha när jag är i usa) ska heta. Jag har hittills två förslag och det är:

emmaintheus.blogg.se
emmainusa.blogg.se

(inga speciella designer än så tänk bara på namnet)

Så nu tänkte jag helt enkelt fråga vad ni tycker. Vilket namn är bäst eller har ni någon egen idé? Jag har så svårt för att komma på namn så det vore inte helt fel med lite hjälp!

RSS 2.0