regn, regn, regn

Ajajaj mina ben! Jag har precis kommit hem från jobbet och jag är så trött i benen! Hela jag är trött. Det har ösregnat i Borås idag, eller det gjorde i alla fal ldet imorse när jag gick till bussen för sen har jag inte kunnat titta ut någon mer gång under dagen. Nu regnar det i alla fall inte. Men jag måste ändå bara säga usch för regn! Jag var helt dyngsur när jag kom till coop imorse, det var nästan så att jag jag kunde vrida ur mina strumpor och jag hade varken med mig extra skor eller strumpor idag så i nio timmar gick jag omkring med blöta fötter. Det är inte kul! Hoppas på bättre väder imorn!

xoxo Emma


Bara 3 veckor kvar

Det har verkligen vart jätte dålig uppdatering här den senaste veckan! Jag har haft fullt upp med lite allt möjligt och inte riktigt orkat sätta mig ner och skriva något på kvällarna. Just nu är det bara jobb som gäller och jag börjar verkligen bli riktigt trött på det nu, det känns som att det är det enda jag gör! Igår kom jag även att tänka på att skolan börjar om bara 3 veckor! Det är bara 3 veckor kvar och jag har inte köpt alla nya block och alla andra nödvändiga saker vad det nu kan va. Jag är inte alls redo för skolan än, sommarlovet går lika fort som det alltid gör.

Jag tror faktiskt att jag har bestämmt mig för en organisation nu en gång för alla. Jag vet att jag har sagt det innan men jag tror faktiskt att det kommer att bli den här.

xoxo Emma

Mindre än ett år kvar!!

Ännu en givande arbetsdag på Coop är över och nu sitter jag här och skriver igen.
Idag är jag riktigt pepp på hela au pair grejen idag, det är allt jag kunnat tänka på! Det känns så jätte nära men ändå är det ett helt år kvar! Hur känns det för er, visst känns det ändå som att vi snart är där?
Jag tror att det här sista året av gymnasiet bara kommer springa iväg och förhoppningsvis kommer jag springa med det! Det är bara mindre än ett år kvar, sen är det vår tur!! Jag blir bara så himla glad när jag tänker på det!

Kan även säga att jag hade besöksrekord igår och det blir jag riktigt glad för! Tack för att ni läser min blogg, kan man fråga varför? vad är det ni gillar med just min blogg?

Ha en fortsatt bra dag, det ska i alla fall jag ha!
xoxo Emma

15 dollar

Imorse blev jag överraskad! Jag har namnsdag idag (Emma) och när jag gick ner för att äta frukost så visste jag liksom om det men jag tänkte ändå inte riktigt på det. Så när jag kom ner till köket så började mamma sjunga lite och så fick jag en paket! Det roliga med det hela var att paketen var 15 dollar (yay!) som de antagligen tänkte att jag skulle kunna ha nytta av nästa år, dom är så roliga! Så nu kan man säga att jag redan har börjat växla in pengar för USA, kul tanke!

hello mr. Lincoln!

Internationellt!

Jag känner att jag har hamnat i någon sort blogg svacka nu på sommaren, har inte alls blivit lika många inlägg men här kommer ett nytt i alla fall!
Coop blir så internationellt på sommaren! Man får gå runt och prata engelska minst nån gång om dagen och det är väldigt ofta om man jämför med resten av året då man knappt säger ett ord på något annat språk.
Engelska är ett språk som jag väldigt väldigt gärna skulle kunna prata flytande och det kommer jag förhoppningsvis att göra om något år för mitt år i  USA måste ju ge något i alla fall?! Har ni varit med om att man kommer på sig själv med att tänka på engelska?, för det gör jag hela tiden! Man kan liksom sitta och tänka på vad som helst utan att riktigt tänka på hur man tänker och vad man tänker på. Det var kanske lite svårt att förstå vad jag menade där men jag förstår mig själv i alla fall! :P 
Nu tappade jag tråden här känner jag men engelska är ett språk som jag måste lära mig flytande!

Hoppas alla har haft det bra idag och kommer ha det resten av dagen med! Jag har jobbat idag så min dag hittills har kanske vart lite halvtråkig men nu är det bara två jobbdagar kvar denna veckan så det är ju alltid något!

xoxo Emma 


Inte en blund

Igår kväll kunde jag verkligen inte somna! Jag var jätte trött och det var en sån kväll som man verkligen vill kunna somna men det gick inte. Sista gången jag tittade på klockan var den halv sju på morgonen och då hade jag försökt somna ända sen tolv tiden nån gång. Det är bara så irriterande att bara ligga där och vänta på att somna, det går liksom inte att vänta på utan det kommer bara på något sätt. Hur gör man för att somna? Har ni några bra idéer?
Tillslut somnade jag i alla fall där någon gång runt halv sju och kunde sova fram till halv elva ungefär men jag kan säga att även om jag fick i alla fall fyra timmars sömn i går natt så hoppas jag verkligen att ajg kommer sova som en stock i natt i tio långa och sköna timmar. Förhoppningsvis!

Jag har faktiskt börjat fundera allt mer på att åka med SI istället för CC jag vet inte riktigt varför men för mig har det alltid stått mellan dom två. Jag har skrivit om hur velig jag är i tidigare inlägg och det är jag verkligen. Jag har ingen aning om vilken organisation som kommer bli bäst för mig. Men vad tycker ni? Fördelar respektive nackdelar med SI och CC.

Jag kan även bara passa på att meddela att jag har köpt min kära Springsteen t-shirt nu med så nu är jag glad. Kostade bara 35$, tänk när den ligger i brevlådan här hemma! :D

Ha det bra!
xoxo Emma 

Hemma igen

Nu är jag äntligen hemma i Borås igen och det var väl mest det som jag egentligen har att säga. En vecka med familjen i Kalmar där man inte känner en enda människa gick väl så fort som den kunde gå men enligt mina föräldrar har jag sett allt som finns att se på Öland från norr till söder. I tisdags åkte vi faktiskt över till solliden och gratta Victoria på födelsedagen, jag stod till och med längst fram, skakade hand med henne och önskade grattis. Så kan det gå! :P

Det här var alltså min familjs årliga semester och nu när jag kommit hem är det helt plötsligt bara fyra veckor kvar av sommarlovet, värst vad tiden bara har sprungit iväg! Jag vill ha mer tid! Och för att då toppa det här med att det bara är fyra veckor kvar så kan jag meddela att jag ska jobba dom fyra veckorna! Visst, man får alltid en liten kick när man några dagar före den femtonde varje månad går ut till brevlådan och hittar sitt lönebesked, men när man väl står på Coop Forum och städar på skoavdelningen, lägger upp frukt eller vad det nu kan vara, så känns det inte lika roligt som när man står där med lönebeskedet i handen. Men vi får se, förhoppningsvis så kommer timmarna på coop att gå ganska fort! Det var allt för nu, ha det bra!

xoxo Emma

Det kommer även några bilder här men ha i åtanke att mina kort kanske inte är lika exotiska (eller vad man ska säga?) som era är men det är något i alla fall :)




Kalmar

Hej!
Jag tänkte bara säga att nu försvinner jag iväg till Kalmar en vecka så det kommer tyvärr inte bli speciellt mycket uppdaterande här på bloggen. Men jag kommer hem nästa lördag i alla fall så då hörs vi då, ha det bra tills dess!

xoxo Emma

10 juli 13:58

Jag hade besöksrekord igår igen, vad glad jag blir!

Idag har jag varit på netonnet och lämnat in min mobil så nu hoppas jag verkligen att den kommer fungera igen. Den har så många fel nu så jag vet knappt om det kommer att gå och fixa den men vi får se, förhoppningsvis går det. Imorgon åker jag till Kalmar en vecka också så jag får väl börja packa så smått snart och när jag väl är i kalmar sen så tror jag inte att det finns något internet så det blir nog inget bloggande nu på ungefär en vecka, jag vet inte om det finns internet men troligtvis finns det inte det.
Igår hade jag myskväll här hemma med Stina, Sofia och Hanna och vi hade det jättebra med film och paj :P Kvällen eller natten före det satt jag även uppe till två någon gång för att fixa Stinas bloggdesign och jag tycker den blev riktigt bra.
Detta var lite av vad jag gjort de senaste dagarna, ha det bra så hörs vi snart!

xoxo Emma

Besöksrekord!

Igår hade jag besöksrekord på bloggen (yay!) och det tycker jag är jättekul! Så jag antar att jag bara vill säga tack till er, vilka ni nu är ;), och att jag tycker det är roligt att ni fastnat för just min blogg! :D ha det bra!

xoxo Emma 


Vill ha ny design igen :P

Jag har ångrat mig, jag vill göra en ny design! Som ni kanske märker så är jag en person som har väldigt svårt för att bestämma mig om saker. Jag gillar denna designen men jag vill ändå göra en ny. Så kan det gå! :P så nu blir det blogg bygge här igen :P

Helt ny design!

Nu har jag en precis helt ny design här på bloggen och jag måste säga att den här känns mycket bättre för mig än vad de andra gjorde! Det här känns mycket mer som Emma och jag tror att jag kommer hålla fast vid den här ett bra tag förhoppningsvis! Men vad tycker ni, bättre/sämre än den förra? Jag vill ha respons här! ;)
Ha det bra,

xoxo Emma

konkurrens

Igår blev det bio och fika med Stina, Sanne och Rebecca. Vi såg The Proposal som jag har velat se i säkert ett halvår och jag tyckte den var rjättebra! Kan säga att mina favorit filmer har fått konkurrens! ;)
Nu ska jag alldeles strax åka för att spela på bröllop, ska bli riktigt kul. Men jag kommer kanske komma hem ganska sent och det är inte så kul i och med att jag ska upp och jobba klockan nio imorn. 
Idag är det även precis ett år sen jag var på Springsteen på Ullevi, det var känsla!!
Men nu måste jag gå i alla fall, ha det bra!

xoxo Emma

  

137 inlägg!

Hejsvejs!
Nu är jag hemma från Varberg igen och jag måste säga att det ska bli riktigt skönt att sova i sin "egen" säng inatt! :P
Efter många dagars bus med min så otroligt söta lilla kusin Anna så är jag som sagt hemma och när jag satte mig framför datorn nu i eftermiddags kan jag nästan säga att jag fick en chock, jag hade 137 nya inlägg på bloglovin!! Herregud liksom jag har bara vart borta i 4,5 dagar, jag måste säga att ni verkligen har bloggat på därute den här veckan! :P
Annars har jag haft det himmlans bra i Varberg, jag älskar att vara i stugan på somrarna, det är så lungt och skönt, nära till havet, allt! Men nu blir det till att läsa de sista 28 inläggen och titta på några avsnitt av mina älskade vänner! Man kan inte få nog av vänner, har säkert sett mina kära boxar tio gånger om!! ;) Sen väntar sängen. Ha det bra!

xoxo Emma

RSS 2.0