My application

Jag är helt färdig med min ansökan!

Application form - check!
References - check!
Host family letter - check!
Passport copy - check!
Criminal record check - check! (haha)
Other certificates - check!
Childcare experiences - check!
Childcare/family photographs - check!
Driving license - not so much check.. men snart!


Jag känner mig i alla fall helt klar nu men jag kommer antgligen att få något mail från SI på måndag där det kommer att stå att jag måste ändra på något.

blogg

När jag åker till usa kommer jag istället att blogga på emmabjorklund.blogg.se

Man kan tro att jag har haft dålig fantasi när jag försökte komma på det nya bloggnamnet men det här känns ganska bra. Den nya bloggen kommer jag dock inte att börja använda förän jag är i usa, när det nu blir. Om ni har några egna förslag så är det fritt fram att föreslå något annat :)

Dator hjälp

Jag är i sort behov av en ny dator. Min kära dator som jag har nu är runt 3,5 år och har havererat och sedan återupplivats två gånger och nu känns det som att det är på gång igen. Jag har alltid gillat HP datorer av någon anledning, jag gillar deras utseende och jag tycker att de fungerar bra helt enkelt. Jag är absolut ingen Mac person! Jag ska alltså köpa en ny dator inom de närmaste månaderna och jag tänkte fråga er om ni har något bra tips? Om ni har det får ni väldigt gärna lämna en liten kommentar!





Something blue

Nu har jag äntligen, äntligen köpt en balklänning så nu behöver jag inte oroa mig mer över det! :D

Promenix

Jag har precis kommit in från en promenad ute på sjön med min lilla vovve. Det var riktigt härligt väder ute idag till skillnad från igår. Det var lite disigt men solen var i alla fall framme och nu när jag kom hem så kände jag mig sådär rosig om kinderna. Älskar den känslan!

Igår vann Ferry jaktstarten och ni skulle hört hur jag skrek här hemma. Skidskytte är enligt mig den bästa vintersporten och den är helt klart roligast att titta på! Nu har Sverige två guld!



Semmeldagen

Idag är det semmeldagen och eftersom jag älskar semlor så är det här en riktigt bra dag. I år köpte dock inte min familj några utan jag fick den stora äran att göra hemmagjorda. Mums vad gott men ack så onyttigt!



Vi ser det snöar, igen!

Det vill inte sluta snöa! När man kör in på våran gata så känns det nästan som att man kör in på en gata i Alperna med snövallar på ungefär 1,5 meter. Jag vill ha sol och värme. Förutom allt det här så ligger mitt rum ovanför vårat garage så det är inte direkt lätt att få upp någon värmen här på vintern, så det kan vara en anledning till att jag är så trött på vinter och kyla nu, jag sitter som en piggelin i mitt rum varje dag. Vad tycker ni om allt det här?

Det är mycket mer snö än vad det ser ut som på bilden!

(från mitt fönster)


vart försvann all min tid?

Okej, så jag lyckades inte så bra med min lista över eftermiddan. Det mesta jag har gjort är nog att jag har sett en film och lite serier, gjorde en jättegod fruktsallad också. Jag hade i och för sig tänkt städa nu så det kommer jag kunna stryka i alla fall :)

Rubrik?

Så här har dagen sett ut hittills:

- Vaknade 05.45
- Körlektion
- 3 timmars teori
- Tandreglerings besök
- Fixat med lite grejer inne i Borås när jag ändå var där
- Hem och middag

Och nu sitter jag här.. så här ser resten av dagen ut:

- Städa
- Cello
- PA
- Matte
- Film 


hello sunshine

Idag har det vart iskallt ute, det har inte direkt vart jätte kallt i luften men det har blåst! Usch, fy och nej tack säger jag bara! Jag vill ha sommar nu eller vår i alla fall, kyla är inte riktigt min grej. Och all denna snön måste försvinna, jag gillar snö men bara om den kommer i december och sen försvinner.


Jag har haft matte C prov idag och det gick faktiskt förvånadsvärt bra. Har även suttit på trafikskolan i några timmar och nu känns det som att jag snart är i mål :)

vart har värmen tagit vägen?


Yoggi mini meal

Jag har blivit helt total beroende av dessa yoghurtar nu i trean! De är säker oändligt onyttiga men de är samtidigt så otroligt goda!




Born to run..!

Att det inte var någon Arbetsmiljö och säkerhet idag resulterade i att jag bara hade cellolektion, skönt! En av det värsta och vemodigaste sakerna med USA är att jag troligvis inte kommer kunna fortsätta spela cello. Det känns ganska hemskt faktiskt.. Efter cellolektionen gick jag vidare till polisen och hämtade ut mitt nya pass, fick även mitt visakort igår så nu är det också fixat.

Just nu står min pappa vägg i vägg med mitt rum och svarvar, jag lovar att jag knappt kan höra vad jag tänker! Det är verkligen ett av de värsta ljuden som finns. I kväll hade jag tänkt räkna lite matte, förhoppningsvis hinna skriva klart en uppgift som är sen i SMP, fixa lite med ansökan, se en film och beställa hem lite college kataloger! (wiie!)

Sen tänkte jag bara upplysa om att jag är riktigt, riktigt trött på all denna snön, känns som det är flera meter snö ute och att den inte ens kommer försvinna om det ösregnade konstant i en vecka! 


I miss my friend


hjälp mig någon..!

Matte C är så verkligen ingen kurs för mig, vi går inte ihop alls och jag har absolut ingen aning om varför jag valde denna kursen helt frivilligt. Rädda mig!


the land of hope and dreams

Jag är så trött, så trött. Imorse gick jag upp vid kvart i fem och klockan fem i sex åkte jag in till stan för samling innan körskolebilen gick till Jönköping för halkan. Den var inte riktigt så rolig som alla säger. Visst, det var någon gång som jag verkligen fick sladd på bilen och det var väl lite nervkittlande men det var ju inte direkt roligt i den bemärkelsen. Jag var tillbaka i Borås kvart över tolv kanske och satte mig med teorin i några timmar men blev ändå inte färdig med den sista fjärdedelen.

Idag har jag även vart på banken och bytt bankkort till ett visakort isället, jag har vart hos polisen och förnyat mitt pass(blev verkligen det sämsta kortet någonsin! Varför ska passkortet alltid bli så himla dåligt?! ;) ) och så har jag även skickat efter mitt utdrag från polisregistret :)

Ikväll ska jag lägga mig så tidigt som jag hinner, jag är så himla trött!

Better days

Idag försov jag mig! Något väldigt ovanligt när det gäller mig, vaknade 07.07 och skulle gå hemifrån 07.40 och då skulle jag duscha också, så det blev ett välbehövligt joggingpass i huset imorse! Idag har jag även suttit på körskolan alldeles förlänge och jag har nu bara 1/4 kvar av teorin eller vad man ska säga, det går långsamt framåt och imorgon ska jag iväg på halkan i Jönköping. Jag kommer att behöva vara på trafikskolan senast 06.15 vilket inte känns speciellt bra för det innebär att jag får gå upp en stund innan fem men jag överlever förhoppningsvis.

Jag har börjat lite smått med min ansökan också, laddat upp lite kort, referenser och börjat lite på det personliga brevet. Nu vill jag komma iväg :)

RSS 2.0