18

Idag fyller jag 18!


only one day left

Dålig uppdatering och dåligt svarande på kommentarer, men det kommer när jag hinner :)

Imorn är det julafton! :D En tidig julhälsning kommer här:

GOD JUL! :D


I need a new beginning

dags att börja tänka i nya banor, jag tror att jag har bestämt mig.  

Hmm..

Kanske england? :)

10 december 2009

Nu har jag fått mitt stipendium! På diplomet står det såhär (som en motivering till varför jag fått det):


Emma har under åren på Kulturskolan utvecklats till en mycket god instrumentalist med vacker ton i cellon.
Hon behärskar sitt instrument, är en god kammarmusiker och läser noter väldigt bra.
Emma är en mycket intresserad och lyhörd elev som under de senaste åren också tagit klivet till att spela solo vid ett flertal konserter.
Emma är en trogen elev med mycket hög social kompetens.


Självklart fick jag ett sånt där fult flin på läpparna när de berättade det här ;)  


8 dagar kvar till jullov
14 dagar kvar till julafton
18 dagar kvar till 18 års dagen :)


is there any better thing than music?

Vad är det som gör att det känns så skönt att rensa ur sin mp3 eller ipod? Det är en sån jädras härlig känsla. Känns som att man börjar om på nytt, som att det är dags för någonting nytt att hända nu.

9 december!

Imorgon är det stipendie dags!

swine flu

ajajaj! Runt klockan ett eller där någonstans idag tog jag infuensasprutan och min arm känns helt förlamad av smärta just nu! Känns som att den ska trilla av snart! ao. får se hur jag känner mig i morgon, just nu kan jag inte ens peta på armen...

Bara för att inte göra människor förvirrade så är jag väldigt glad över mitt stipendium! Jag är inte en person som tjänar tusentals kronor i månaden och som tycker att 5000 är en droppe i havet. Jag är väldigt glad! och speciellt eftersom jag inte hade någon aning om det i förväg :)

Förklaring

Jag antar att jag får försöka ta och förklara den här stipendie grejen lite även om jag knappt vet vad det är ;)

Varje år delar kulturskolan i borås ut två stipendier på 5000 kr. Jag tror inte att det är någonting som man ansöker till själv, jag gjorde inte det i alla fall för jag visste inte ens om att det fanns, utan det är lärarna som kan ansöka åt vissa elever eller något liknande. Det hade då tydligen min lärare gjort och då hade väl högsta hönsen på kulturskolan tydligen valt mig då. Så i onsdags kväll ringer det någon från rotary som säger allt det här då och att jag har fått 5000. Det är ju inte direkt något jätte stipendium men i och med att jag inte visste om det i förväg så känns det på något sätt ganska stort! Pengarna kommer i alla fall dyka rak ner och lägga sig bland mina college besparingar :) Det känns bra!  

2 december 2009

Jag har fått ett stipendium!

Evan Taylor

The Music Is All Around Us
All You Have To Do,
Is Listen


RSS 2.0