The time of times?

Ibland känns allt bara så himla onödigt. Varför gör jag det här? Varför sitter jag och skriver på en samhällsrapport som aldrig någonsin vill bli färdig? Varför kan jag inte bara få bo i drömmarnas värld där jag inte kan se en skymt av en enda sak förutom det som jag drömmer om att göra. Jag vill bort, nu. Jag har bott på samma ställe, i samma hus i snart arton år. Det är dags att se och uppleva något nytt, jag är färdig här, det är inte meningen att jag ska vara kvar här längre. Jag vet precis vad jag vill göra i två tre år efter studenten, det har varit planerat sedan länge och det går inte sluta längta. Varför kan inte tiden gå fortare?


Kommentarer
Postat av: Emilie

Tiden kommer, den kommer. Jag lovar! Se mellanstoppen så länge istället :) Typ vad har vi, din 18 års dag, julafton, körkortet (tänk att ha det), matchning med familjen och sen paniken över att shit, det händer ju! :) Efter att ha blivit en jobbmänniska som "väntar på bättre tider" saknar jag samhällsrapporterna lite xD fast i och för sig var jag expert på att välja något av intresse att skriva om :P Bara för att inte bli uttråkad ^^



Haha, när jag planerade mitt inlägg så var det bara fel jobbplats som hänt, men när jag skrev det hade jag helt plötsligt fyra till saker som hänt xD Kunde ju inte ha huuuur långt inlägg som helst ;)



Jo jag har också svårt för collegebloggar. Letar och letar och letar men nähä. Har hittat en massa high school bloggar och de hjälper till viss del (dels så tipsade en mig om den första) och så är det ju saker som ekonomin och sånt som man lika gärna kan fråga en highschool bloggare. Men än har jag inte gett upp jakten :) Hittar du någon till så tipsa gärna :)



Ha det bäst!

2009-11-02 @ 21:45:14
URL: http://plajnis.blogg.se/
Postat av: vanja

Njut istället av att det du drömmer om är kommande, lek med drömmarna men njut samtidigt av nuet När du väl är där så kommer det vara så fantastiskt att tiden bara sprintar iväg från dig. Tro mig, jag har själv upplevt det nu!

2009-11-22 @ 15:41:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0