tiden springer och springer

För ett år och en dag sen så hade min syster fullt upp med att göra sig redo för sin bal. För mig känns det absolut inte som att alla dessa balförberedande sakerna hände för ett år sedan, det känns som att det har gått max tre månader. Det är helt otroligt vad tiden går fort! Tänk, snart börjar jag trean och går det sista av mina tolv skolår. Om ett år tar jag studenten och går på bal och allt det där och då har jag gått i skolan i tolv år av mitt liv. Det är helt sjukt egentligen, det kändes ju precis som att jag gick i fyran!
Nu skenade jag iväg lite där men det jag ville få sagt var det att i och med att det känns som att min syster nyss gick på sin bal så kommer det här året att gå så otroligt fort, förhoppningsvis! =P
Om ett år tar jag studenten, då är det äntligen min tur och en månad efter det kanske jag är i USA. Det är helt sjukt!


Kommentarer
Postat av: cassandra

jaaa, snart är vi ju in the USA!!!! :D Galet!!

2009-05-24 @ 12:35:02
URL: http://cassandraagren.blogg.se/
Postat av: cassandra

haha japp det är kul och sjukt spännande att jag ska åka bort i tre veckor !! så skönt!!



Ja, på ett sätt tror jag att det kommer gå segt eftersom att man längtar typ varje dag om att få åka iväg, man längtar att få sitta på flyget till New York och allt så det gör ju faktiskt att man längtar så mycket och då kan det vara lite jobbigt och segt eftersom att det ändå är ett helt år kvar, minst ;) men som du säger så kommer det säkert gå fot också. Det tar säkert sin lilla tid att fylla i ansökningspapprerna och så ska vi ta körkortet också, så när vi börjar trean sen så kommer det säkert gå snabbare tror jag ;)



haha ja jag tror faktiskt att det är många som vill att familjen ska se ut så. jaha hellre pojkar än flickor vad roligt ;) Ja, men jag vill ju likspm inte ta hand om en 12 åring eller 13 åring det är ju inte så roligt tror jag men i och försig så vet man ju inte det ;) men ändå, jag sätter min gräns vid 10år tror jag ;)



hahah jaaaa vår första match, tänkt när vi går in på våran hotmail och ser att man har fått ett mail från CC och att det står att man fått en match fyyyy fasiken vad roligt och spännande det kommer att vara jag kommer bli helt knäpp i huvudet, jag kommer bli så glad och just nu så blir jag heöt galen, jag vill åka nu, jag vill åka nu!! :D



ja jag tycker faktiskt att CC verkar väldigt bra, även om det finns mycket kritik och dem som är dålig så finns det säkert fler som tycker att den är bra så jag är nog 100 % säker på att det blir CC för min del i allfall ;)



Men ungefär hur många timmar har du då och i vilka åldrar? Har du erfarenheter av barn under två år? :)



Alltså jag vill börja ansöka så snabbt som möjligt tor jag eftersom att då känns det som om att man är ett steg närmare liksom ;) På CC hemsida så finns det ju en "knapp" där det står anmäl dig nu! och där står det typ när man vill åka och sånt och nu har det kommit upp att man kan anmäla sig om man vill åka i juli 2010 och det är ju typ det jag vill så jag funderar på att anmäla mig snart, eller i sommar eller efter sommaren, men inte i decembereller så tror jag, jag tror inte att jag komemr kunna hålla mig så länge faktiskt ;)

Varöf ska du vänta ända till decemberfärresten med att anmäla dig?! ;)



hahah säger som dej, hoppas du orkar läsa allt jag skrivit ;) hahah ha det så bra! :)

2009-05-24 @ 15:37:41
URL: http://cassandraagren.blogg.se/
Postat av: Mimmi

hejsan

Va kul :) Det tycker jag absolut du ska göra! Jag har inte fått familj ännu, jag hade en i San Diego men det sket sig så jag är igång med matchningsprocessen igen tyvärr. Jag åker med Cultural Care och ï höstas så gjorde jag praktik hos dem på kontoret så det var självklart att jag skulle åka med dem. men nu i matchningsprocessen är jag inte jätte nöjd, jag har kollat runder på arbetsförmedlingen och hittat massa bra familjer som jag hellre skulle vilja ha så får jag inget bra snart hos CC så kommer jag nog faktikst börja ansöka hos någon annan (om dem lovar att det går snabbare) Men annars så tycker jag inte det är något fel på CC, tjejerna är jätte gulliga och hjälper till med allt.

2009-05-24 @ 17:02:20
URL: http://moreofmimmi.blogg.se/
Postat av: anna

Hej!



Ja, det är helt galet att jag snart är där :)

Det kommer gå aasfort sen är ju också där.

Jag har sagt jag till en familj lite utanför Washingtong DC, jag åker den 24 augusti :)Först när jag började att söka så bestämde jag mig fö Cultural Care (CC) men efter ett tag så bytte jag till Skandinaviska Institutet (SI). Det beslutet är jag sjukt nöjd med. Jag rekomenderar verkligen SI frmaför CC, allt går så mycket snabbare med SI än CC. Men du ska ju välja det du tycker är bäst :) Lycka till med det!

2009-05-24 @ 17:17:58
URL: http://aupairanna.blogg.se/
Postat av: Helene

Hej! :)

Vad skoj att du hittade hit.. Jag åker till San Francisco 15 juni, så det är inte alls långt kvar. Bara att fortsätta läsa bloggen för jag kommer skriva därifrån.. om du vill veta hur allt funkar i början!

Jag pratade första gången med mamman i familjen dagen efter min födelsedag, 29 mars, och 31 mars var allt bestämt :) De var också min första matchning, men allt kändes helt perfekt med dom så jag hoppas verkligen att magkänslan stämmer!

Jag åker med CC. När jag har läst runt på bloggar har jag hört väldigt mycket skit om dem, men jag är supernöjd. De har varit väldigt på emellanåt, vilket jag tyckte var lite jobbigt, då jag inte riktigt hade bstämt mig. Men det var nog också deras tjat som gjorde att jag tog tag i saker och ting. Jag har också hört att folk tycker de är långsamma i matchningsprocessen, men det gick superfort för mig. Tre veckor efter att jag skickat in ansökningen hade jag en familj och det tycker jag är riktigt bra gjort!

Jag la ner riktigt mycket tid på ansökningen, speciellt på personliga brevet och fotokollaget som jag klippte och klistrade med. Jag tror det är viktigt då de flesta familjerna vill ha nån seriös och arbetsvillig person i sin familj.. då är det en bra start med en bra ansökan! :)

Förresten, jag kom på något negativt med CC. Att man bara blir matchad med en familj åt gången. Detta gjorde ju dock inte mig nåt eftersom allt klickade med familjen och jag hade inte en enda tanke på att gå vidare med en ny familj. Jag tror att jag skulle bli förvirrad om jag fick flera familjer åt gången.. då jämför man nog väldigt mycket och kanske gör ett felbeslut på grund av staden eller något annat!



Oj, det här blev långt tror jag. Lycka till med allt och hoppas dina au pair-drömmar håller i sig :)

2009-05-24 @ 18:12:06
URL: http://helene10.blogg.se/
Postat av: Helene

Ingen fara, bara kul om man kan hjälpa till :)

Haha det en en konstig kombination.. mamman är chihuahua/papillon och pappan är kinesisk nakenhund ;P

2009-05-24 @ 20:36:00
URL: http://helene10.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0