26 maj 10.17

AJ,AJ,AJ,AJ,AJ,AJ,AJ,AJ!! Nu har bedövningen börjat släppa och det gör så himmla ont. Annars gick det faktiskt jättebra hos tandläkaren, det gjorde lite ont när jag fick bedövningen men det kändes inte alls när han drog ut tanden, han sa till och med att jag var ovanligt lugn :P Pappa följde med mig dit men han fick inte följa med in och det hade tandsköterskan lite kul åt. Nu efteråt har min underläpp vart jätte bedövad så jag har inte riktigt kunnat ha kontroll över den och ni förstår kanske vad som har hänt då. Men ja, nu släpper bedövningen i alla fall och det är inte precis något som jag vill rekomendera någon människa!


Kommentarer
Postat av: Julia

Tack :) Jag blev verkligen nöjd med den :)

Åhh jag ska till tandläkaren på torsdag och jag hatar det. Hoppas smärtan släpper snart.

2009-05-26 @ 12:52:08
URL: http://juliasresa.blogg.se/
Postat av: Sabine

Hej! När jag gick gymnasiet var au pair tankarna det som fick mig igenom skolan! :) Jag tycker att det är bra att ta ett litet studieuppehåll och åka som au pair. Var väldigt noga med vilken familj du väljer. Allt ska kännas rätt. Du måste tänka att du ska vara där i ett år. Skriv en lista på kriterier som du vill att din familj ska ha, och gå efter dem när du väljer.



Boston är en jättefin stad! Den är större än städerna i Sverige men mindre än i Usa. Den har en sådan där mysig stämmning. Det är blandat nya byggnader med gamla. Tunnelbanesystemet är jätteenkelt. Lätt att ta sig från plats till plats. Så jag känner mig jättehemma i Boston. Trodde inte att jag skulle gilla boston så mycket som jag gör, men det känns som att detta är hemma.



Jag trivs jättebra i min familj. Vissa dagar är bättre än andra. Men så är det ju alltid. Vissa dagar funderar man på att äka hem, medan man andra dagar funderar på att förlänga. Så det går verkligen upp och ned! Men jag ångrar mig inte en sekund att jag åkte som au pair. Man växer som person och träffar många nya människor. Sedan är usa ett land som jag verkligen gillar med. Man firar allt så mycket mer och är mer social. Sedan finns det nackdelar med. Vägarna här i massachusetts är jättedåliga. Men det är något som man kommer över. Haha.



Om du har fler frågor är det bara att fråga på. :)



/Sabine

2009-05-26 @ 15:50:27
URL: http://aupaircali.blog.com
Postat av: Lollo♥

HAHAH, det är så kul med bedövning när man är hos tandläkaren! Drog med ut tänder pga min tandställning och vi vörjade med ena sidan och när jag skrattade och sånt var det bara en sidan av munnen som log, Mamma satt och as garvade åt mig xD

2009-05-26 @ 17:03:25
URL: http://anystar.blogg.se/
Postat av: cassandra

haha ja det är skit kul, hahah jag sa ju att jag inte skulle kunna hålla mig så länge hahah ;)

ja men du jag kan ju faktiskt säga att du inte är ensam om att tänka på au pair 24/7(ursäkta uttrycket, tycker det är skitfult men det passade bra att skriva det) vart man än är och vad man än gör, så fort det blir tyst så vandrar tanakrna iväg till en äng och så ser man sig själv med två jätte söta barn, och en egen bil och soliga kalifornien ;) hahaha jag är helt såld på USA och au pair kan jag ju säga ;)



ja, alltså jag vet inte vad jag kommer göra när jag få ett sånt mail, ja kommer sitta i chokci 10 timmaroch inte våga läsa det, men fyyy vad jag vill att det ska vara typ december, då kan man ju börja lite ;) AHH!! ;) I want it now!!



jaha okej, men vill du ha hand om barn under 2 år eller spelar det inte så stor roll hur gamla barnen är så länge de inte är över 8-10 år ?

Jag tycker också att det är väldigt bra att man bara kan ta timmar från släkten hos CC, det är as skönt ;) jag vet inte ehller vad jag hade gjort, men jag hade väl också antagligen praktiserat i typ 1 månad på ett dagis eller n¨got ;)



haha jaa, som sagt så kunde jag ju inte hålla mig längre till tydligen och jag vet faktiskt inte vad som kommer hända nu ;) hahah får väl vänta och se, men jag kan lova dig att så fort jag får veta något eller får hem något så kommer jag dkriva det i bloggen, haha det kan du ge dig på ;)



jag vill heslt åka i juli för att egentligen så har jag ingen speciell andledning, men det är nog mest för att jag vill vara i new york, på de där introduktionsdagarana eller vad man nu ska kalla det på sommren, jag är inte ett så stor fan av vintern så jag vill helst se new york på sommaren ;) haha lite töntigt men sant ;) du då när ville du åka och varför? ;)

kram på dej! ;)

2009-05-26 @ 17:48:25
URL: http://cassandraagren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0