smart barn

yes, tre timmars NP är över! Idag hade jag bara engelska NP och det är därför jag är hemma så pass tidigt. Det var reading and listening idag så nu är det bara det speeking kvar! + matte b som är på tisdag, är faktiskt lite nervös över det.., men det går förhoppningsvis bra.

Måste bara berätta om en grej som hände på ensemblen i tisdags. Varje vecka är det alltid en grupp med barn som är i våran sal före oss. Och som vanligt satt jag och väntade utanför och helt plötsligt hör jag någon som börjar prata engelska. Detta visar sig vara en ungefär sju årig liten tjej som står och pratar med sin pappa och jag kan fortfarande i riktigt greppa att ett litet barn på sju år kan bättre engelska än mig. Känns lite konstigt! Detta om något fick mig även att längta till USA. Så det är helt enkelt bäst att jag vänjer mig i och med att alla kommer vara bättre på engelska än mig när jag är där, även tre-fyraåriga barn kan gramatiken bättre än mig!



Kommentarer
Postat av: Trees

jaha, du menar efter din student då?:) Jag bor i hindås om du vet^^ halva vägen till borås typ!

2009-05-08 @ 13:11:58
URL: http://mangofisk.blogg.se/
Postat av: trees

Ja precis :) ha en fortsatt bra dag då. du får återkomma när du vet mer om aupairgrejen, om du vill såklart!

2009-05-08 @ 14:07:14
URL: http://mangofisk.blogg.se/
Postat av: Amira

Heej på dig!

Kul att du kommenterade!!

Jag fyller också år i december! 13 faktiskt!! =) En sen 90:a, haha^^

Jo, till au pair nu då...!

Jag tycker helt ärligt att CC vart helt underbara hittils!! Dom har hjälpt mig och servicen har varit toppen=) Så dom tycker jag du ska åka med!

Och jag har hört en massa klagomål ifrån andra, men inget utav det stämmer in tycker jag!

När är det du planerar att åka iväg??

2009-05-08 @ 19:09:35
URL: http://amirausa.blogg.se/
Postat av: Amira

Alltså, jag kollade ju runt på Si och, STS och alla dom här....., och jag valde CC för att jag helt enkelt tyckte att det var tryggast att göra så.....(don't know wht in the end), men iaf!, så går de igenom allt grundligt med en, (iaf med mig)...och så är deras informations möte bra med! Jag fick i alla fall den infon jag behövde!!!

2009-05-08 @ 20:03:09
URL: http://amirausa.blogg.se/
Postat av: Lollo

Troligen var väl ungen uppvuxen i ett engelskspråkigt land :P om hon pratade det med sin pappa så hade han nog engelska som modersmål, och om hon pratar det lite delvis hemma är det ju inte så konstigt att hon kan det.

2009-05-08 @ 20:24:38
Postat av: Lollo♥

hade med NP idag! tyckte det var lite små knepigt biland asså :o .. MAB NP T_T asså omg, kommer så faila D: har Tyska NP på fredagen med den veckan D:





HAHAHA, tänkt dig en tre årinmg som sitter och rättar dig hela tiden, HAHAHA. Lite deprimerande .. nej men :P



sv: river flows elelr river flows in you? :o vet bara en sång som heter det andra xD



haha, ja preics :P jag tänkte gå på ett nytt möte i november :) sen slänger jag in alla mina ansökningar under jullovet eller något ^^ men jag är rädd för vad de komemr fråga på intervjun ;
; om de frågar hur jag uppfostrar barn eller hur jag ser på uppfostring så skulle jag inte ha en aning vad jag skulle svara ._.

2009-05-08 @ 22:43:39
URL: http://anystar.blogg.se/
Postat av: cassandra

jaha okej, för om man väljer att åka med CulturalCare så kan man ju börja ansöka redan nu, eller man kan ju anmäla sig! ;) det lockar faktiskt ganska mycket att man kan ansöka redan nu, då känns det som att man snart ska ååka, även fast det är ganska så längt kvar;)

Alltså jag har en lillebror som är 10 år yngre än mig så han är 8 och jag har passat honom typ sen han föddes, sen har jag praktiserat typ 5 daga på dagis och sen har jag 12 små kusiner som jag varit barnvakt åt, lite olika gånger. Det som är jobbigt är ju att jag inte har så många utöver släkten och familjen förutom dagiset typ. Men det är ju ett bra tag kvar så jag kommer ju hinna skrapa ihop timmarna på något sätt i allafall, det hoppas jag. Du då? Hur är dina barnerfarenheter? Har du tänkt att åka med någon kompis eller ska du åka själv? :)



Ha en br dag ! kram

2009-05-09 @ 12:22:05
URL: http://cassandraagren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0