Hej allihopa!

Hittills har dagen spenderats med att jag har suttit som klistrad framför laguna beach, det är faktiskt bra. Har även börjat fundera på varför jag alltid har sagt att jag inte vill åka till California för just nu känns det väldigt lockande! Nästan så att jag heller vill hamna där än på östkusten, tänk bara på att det är varmt året om! Det skulle inte vara helt fel :)

Blev även lite inspererad av det och ändrade designen på min blogg, kände att det var dags för lite ändring. Vi får dock se hur länge det håller i sig, ville mest ha något som visar vart jag vill nu. När jag blir interesserad av östkusten igen så kanske jag byter tillbaka. Men vi får se, just nu är det California som gäller!


Kommentarer
Postat av: Amira

Ja, graduation in college är väl det vi får se fram emot! men jag undrar hur har du gjort....har sett det på bloggar men kan ej göra det själv....ha en beskrivining ovanför kategorier typ....., så att man inte behöver trycka på namnet för att läsa??

2009-05-09 @ 18:33:02
URL: http://amirausa.blogg.se/
Postat av: Lollo♥

det dumma är att CA är jätte svårt att komma til för alla vill typ dit :P



sv: ja eller hur, helt dumt D: tycker det är så synd att den inte är med i twilight, den skulle varit mycket bättre som bella's lullaby än den som är nu ._. Älskar han som gjort den, Yiruma. underbar pianist :D

Jo, det är ju sant.. får väl tänka ut ett fint svar, ahah :P

2009-05-09 @ 22:13:28
URL: http://anystar.blogg.se/
Postat av: Amira

Jo, alltså matchningen ska börja så snart så snart.............., Jag kuggade på uppkörningen och måste göra ny...har en tid kommande vecka;)

Och man måste ha körkortet avklarat innan de börjar matchningen!

Så det är det jag väntat på typ hela tiden!!

Annars är allt nnat klart typ....förutom att bara sticka iväg nu då!

2009-05-09 @ 22:26:30
URL: http://amirausa.blogg.se/
Postat av: Emma

Det kan jag tänka mig, jag längtade jätte mkt innan jag åkte hit!! :) Jag har varit här sen 12 januari och bor precis utanför Denver, Colorado. Det är toppen här, det är den andra mest soliga stat i Usa så vädret klagar man inte direkt på!

Jag åker med Cultural Care och jag har inget att klaga på alls, vi har ett jätte bra stöd genom vår LCC. Märkt från andra organisationer att deras LCCer inte är lika bra och man måste inte gå på mötena en gång i månaden. Vilket jag tycker är dåligt för då möter inte de nya au pairerna något folk.

Skolan i N.Y var kanske inte någon höjdare men det är ju bara 5 dagar så det kan man stå ut med.

Lycka till med allt och bara att fråga om du undrar något! :)

2009-05-09 @ 22:52:14
URL: http://emmschen.blogg.se/
Postat av: Julia

haha jo kortet dög väl. mycket bättre än på mitt körkort iaf :p Där ser det ut som jag sätt ett spöke. Sitter med värsta uppspända ögonen :p

2009-05-09 @ 23:15:47
URL: http://juliasresa.blogg.se/
Postat av: cassandra

Jag längtar också, helt sjukt mycket. haha, alltså jag vet inte man kunde välja den bland alla andra ;)



Jaha okej så man kan preliminärsöka redan nu, även fast man är 18 år på den?

Ja precis jag tycker att det är lite synd att SI bara tillåter 50h barnerfarenhet från familjen och resten från andra, jag tycker det vekar sjukt svårt så nu kommr jag nog inte välja dem, för jag kommer aldrig få ihop det. Jag har bara erfarenhet från min familj och mina små kusiner så då lutar det ju mest åt CC.



Alltså jag vet inte riktigt, jag har ju verkligen bestämt mig för att åka, och jag har en kompis som också har börjat fundera på det. Men vi kommer ju inte bo på samma ställe elelr något säkert så det ända som är är ju att man kanske har någon på flygplatsen, och då måste man åka samma datum. Så det ända jag vet är att jag ska åka, haha.

Och jag försöker hitta andra som också vill det jag vill, det vill säga åka i juli eller augusti 2010. någongång ;) MEn har du funderat på ungefär när du vill åka? kram kram

2009-05-10 @ 13:38:46
URL: http://cassandraagren.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Vad roligt att du hittat till min blogg! Jag ser att du redan tänkt åka som au pair, jag planerade inte det förrän på höstterminen i trean ^^. Men det är ju alltid bra att ha en plan!



Jag har valt att åka med Cultural Care (EF) och än så länge är jag hur nöjd som helst! Alla jag har pratat med har varit jättetrevliga och de har verkligen hjälpt mig när jag har ringt och haft en massa frågor. Känns bra med att det är de som matchar mig med familjerna, men jag tycker absolut att du skall kolla upp de andra stora organisationerna (STS och Scandinavian institute) också.

Lycka till!!

2009-05-10 @ 14:22:39
URL: http://chibs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0