Bra start på en bra måndag

Måndag morgon och här sitter jag. Eftersom det inte är några lektioner på kulturskolan denna vecka så har jag sovmorgon fram till klockan ett när skolan egentligen börjar. Och ni anar inte hur skönt det är! Man kan sova ut en måndagsmorgon, så idag gick jag upp runt halv tio. Dagen blir bara bättre när man tänker på att man bara har en lektion idag också, jag börjar ett och slutar tjugo över två. Kan det bli bättre en måndag?


Tänkte att jag kunde berätta lite om helgen som gått:
I fredags hade jag matteprov direkt på morgonen, det kändes som att det kunde gått bättre men jag har g i alla fall. Sen hände det nästan ingenting resten av dagen i skolan, men efter skolan blev det fart på lilla emma. Jag, Sanne och Rebecca skulle fixa ett lite försenat barnkalas till Stina, med ballonger och allt sånt. Så först sprang vi omkring i stan och försökt hitta allt vi behövde och sen åkte vi hem och åt + att vi fixade i ordning allt. Kan säga att jag var lite halvt stressad där. Sen kom stina och då hade vi fixat allt vad ett barnkalas måste innehålla. Tårta, serpentiner, ballonger, fiskedamm, allt! Så vi hade en mysig och lyckad kväll!

I lördags åkte vi till varberg för att fira farfar och där spenderade vi hela dagen innan vi åkt e hem. Så det var ungefär vad jag gjorde lördags. Vill bara säga igen att jag har verkligen världens sötaste kusin!

Gårdagen spenderades mest inne på mitt rum. Jag var inte alls på rätt humör för att ha människor omkring mig, så jag började om på mina gilmore girls boxar. Och jag kan söga att jag hade nästan glömt hur mycket jag gillar de första säsongerna, när hon går i high school. Det är ju egentligen dom som är bäst.


Det var min helg, lite halvt händelserik kanske, men där var den. Kan bara passa på att säga att det snöade här i fredags! Jag som trodde att våren var här. Om det hade snöat så mycket och så plötsligt på andra sidan pölen i USA så hade de flesta skolor stängt för dagen och så hade man inte behövt gå dit. Varför har inte vi det så?!



 

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jag tycker nog faktiskt också bättre om de första. Det är då hon är mest "Rory", oskuldsfull och bara jättebra.

2009-03-30 @ 19:23:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0