Amerikanare på coop

Hej!
Ledsen för den dåliga uppdateringen men jag har faktiskt inte riktigt orkat sätta mig ner och blogga på kvällarna denna veckan. Har jobbat hela veckan nu och skulle egentligen jobba imorn också men smart  som jag är lyclades jag byta bort min tid till nästa söndag ;)

När jag jobbade idag hände det världens roligaste grej! Jag stod och plockade i ordning på skoavdelningen och precis när jag sträcker mig så långt in på hyllan jag kan nå för att få tag på en sko så är det någon som frågar något. När jag tittar upp står det en engelsk kvinna jämte mig och frågar om jag kan hjälpa henne med en sak, självklart säger jag och ställer mig upp. Det hon ville ha hjälp med vad att översätta vad det stod på sånna grattiskort man köper när någon fyller år och självklart försökte jag att hjälpa henne med det så gott jag kunde. Men i och med att vi var på skoavdelningen och skulle ner till presentavdelningen så blev det ju en bit då man bara gick och pratade så då fick jag reda på att hon var från USA och var här på semester för att fira sitt barnbarn som fyllde 7 år. När hon berättade att hon var från USA så berättade jag ju själv såklart  att jag skulle dit som au pair nästa år och det tyckte hon lät jätteroligt! :P

Jag har aldrig i hela mitt liv förut pratat med en enbart engelsktalande person så jag tyckte det här var jättekul! Samtalet flöt faktiskt på riktigt bra men jag fick dock hjärnsläpp när jag skulle översätta "hjärtliga" och sa tillslut "warm" visste inte riktigt vad man skulle säga, men hur översätter man det egentligen till något bra? Någon som vet? 
Det här var i en rolig händelse från min dag och det fick mig verkligen att längta så mycket mer tills jag är i USA. Kan inte riktigt fatta att det är ett helt år kvar, jag vill åka nu! :P
xoxo Emma  

Kommentarer
Postat av: Anonym

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH! Sånt är så roligt !! Man får en riktig kick av att prata med en enegelsktalande person tycker jag!!!

2009-06-28 @ 18:35:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0