Det är ju bara minst 8 månader kvar!

Aj, aj, aj, vad det har börjat göra ont nu på kvällskvisten!! Det känns som att det är något som sliter och drar i mina tänder vilket det i och för sig är, men ändå! aj.. Kan berätta en grej som hände innan tandläkaren imorse. Jag var lite stressad dit så jag var framme vid tandregleringen vid två minuter över halv nio ungefär. Jag skrev in mig på datorn och när jag hade gjort det så kom det upp en stor röd skylt "emma, du är 32 minuter sen, prata med någon i receptionen!"  Det här var helskumt tyckte jag men jag gick och sa till vad det stod och då sa receptionisten att jag hade tid klockan 8.00 inte 8.30. Jag var helt bombsäker på att det var halv nio, det står både på kvittot och i min almanacka. Men jag hade tydligen fel. Som tur var så var tjejen som skulle vara där efter mig där jätte tidigt så de kunde ta in henne först så som tur var hann de med att fixa min idag med, men om jag inte hade hunnit idag så sa dem att de kunde dröja flera månader innan nästa lediga tid fanns. Så jag är hemskt tacksam över att hon var så tidig. Men ändå inte för nu har jag verkligen jätte ont!

Hoppas ni andra har det bra i alla fall!
xoxo Emma

Kommentarer
Postat av: jessica

hej!

okej ja då kan du vänta lite med att söka om du ska ka nästa sommar:D

Jag var öppen för hela USA men alla mina matchningar var nära Boston eller NYC :D Så jag hammnade nära boston tillslut:)

Om du verkligen vill vara nära Boston och NYC så tycker jag att du ska önska det. eftersom det är viktigt att du trivs där du ska vara i ett år.

Jag tyckte boston va ett bra alternativ eftersom jag vill ha både vinter, vår,sommar och höst :)



Jag tror att det är många familjer som vill ha au pair i Boston/NYC området så det blir nog inge problem för dig att få en familj just där :D

2009-06-11 @ 08:58:39
URL: http://jessicainusa.blogg.se/
Postat av: anna

Hej :) Ja, det är nog det bästa valet jag gjort i mitt liv känns det som nu :p Jag åker med Skandinaviska Institutet. Jag var med i CC först men det tog så långt tid med allt så jag bytte till SI. Aldrig ångrat att jag bytt. Det tog max en månad efter bytet så hade jag en familj. Det gick extremt fort med SI. Familjerna bara ramlade inte, det gjorde de inte med CC. Jag åker den 24 augusti :) Lycka till med allt ditt! :)

2009-06-11 @ 12:14:28
URL: http://aupairanna.blogg.se/
Postat av: Frida

Tack så jättemycket! Känns hur härligt som helst ;)

2009-06-12 @ 12:34:08
URL: http://svenskaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0