Inte en blund

Igår kväll kunde jag verkligen inte somna! Jag var jätte trött och det var en sån kväll som man verkligen vill kunna somna men det gick inte. Sista gången jag tittade på klockan var den halv sju på morgonen och då hade jag försökt somna ända sen tolv tiden nån gång. Det är bara så irriterande att bara ligga där och vänta på att somna, det går liksom inte att vänta på utan det kommer bara på något sätt. Hur gör man för att somna? Har ni några bra idéer?
Tillslut somnade jag i alla fall där någon gång runt halv sju och kunde sova fram till halv elva ungefär men jag kan säga att även om jag fick i alla fall fyra timmars sömn i går natt så hoppas jag verkligen att ajg kommer sova som en stock i natt i tio långa och sköna timmar. Förhoppningsvis!

Jag har faktiskt börjat fundera allt mer på att åka med SI istället för CC jag vet inte riktigt varför men för mig har det alltid stått mellan dom två. Jag har skrivit om hur velig jag är i tidigare inlägg och det är jag verkligen. Jag har ingen aning om vilken organisation som kommer bli bäst för mig. Men vad tycker ni? Fördelar respektive nackdelar med SI och CC.

Jag kan även bara passa på att meddela att jag har köpt min kära Springsteen t-shirt nu med så nu är jag glad. Kostade bara 35$, tänk när den ligger i brevlådan här hemma! :D

Ha det bra!
xoxo Emma 

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad roligt att du funderar att åka som Au Pair! Jag måste bara säga att du absolut inte ska välja Culture Care. Jag och sex stycken till var inskrivna där. Jag valde att strunta i dem för att inget hände där. De var jättetrevliga men man fick aldrig en match. Några av mina kompisar bytte till Skandinaviska I och fick mer än 10 alternativ. Alla vi sju och ingen är nöjd med CC.



Ha ett bra Au Pair år!

2009-07-19 @ 18:45:31
Postat av: Lollo

Personligen skulle jag aldrig våga åka med CC, jag har läst så mycket läskigt om dem. Men det kan säkert bli bra ändå om man väljer att åka med dem.



Men sen tycker jag inte den au pair-skolan verkar så lockande, inte så fräsch, och sen är lektionerna där tydligen lite likt dagis. Klippa och klistra och sjunga sånger? Vad lär man sig på det? Skandinaviska Institutet har istället långa föreläsningar. Lite jobbigt kanske, men mycket mer lärorikt tror jag! Dessutom har SI onlineansökan, mycket lättare att fylla i allt på nätet istället för att krångla med en stor hög papper!



Sen är det ju absolut mycket billigare att åka med SI. Med SI kostar det 5-6000kr, och med CC ungefär 10 000. Lite skillnad!



Sen har jag hört om det Anna skrev också - det verkar ta mycket längre tid att bli godkänd som au pair och matcha med familj hos CC. SI verkar vara mycket snabbare.

2009-07-19 @ 20:10:59
Postat av: cassandra

haha jaha okej, ja men vad trevligt då, då behöver du ju faktiskt inte åka tillbaka dit någe mer om du inte vill alltså :) vad trevligt att du hade en bra familjesemester då! :D

2009-07-20 @ 09:37:31
URL: http://cassandraagren.blogg.se/
Postat av: Madde

Tacktack! :D

2009-07-20 @ 18:14:23
URL: http://madeleinepetersson.blogg.se/
Postat av: cassandra

jamen precis, sts verkar lite mer givmilda när det gäller barnerfarenhet, jag läse att man inte ens behövde ha 200 timmar utan att det gick att ansöka med mindre, men dom säger självklart att det är bra med lite mer barnerfarenhet ;)

alltså CC har jag också börjat tvivla på lite, dom är ganska dyra, typ 10 000 kan man ju räkna med att betala, och att man bara kan match med en familj och som dessutom dom väljer åt mig..så jag vet faktiskt inte, sts börjar kännas bättre faktiskt :) men i får se :)

hur många barntimmar har du nu? med släkt och utan?!

2009-07-22 @ 10:48:49
URL: http://cassandraagren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0