Hemma igen

Nu är jag äntligen hemma i Borås igen och det var väl mest det som jag egentligen har att säga. En vecka med familjen i Kalmar där man inte känner en enda människa gick väl så fort som den kunde gå men enligt mina föräldrar har jag sett allt som finns att se på Öland från norr till söder. I tisdags åkte vi faktiskt över till solliden och gratta Victoria på födelsedagen, jag stod till och med längst fram, skakade hand med henne och önskade grattis. Så kan det gå! :P

Det här var alltså min familjs årliga semester och nu när jag kommit hem är det helt plötsligt bara fyra veckor kvar av sommarlovet, värst vad tiden bara har sprungit iväg! Jag vill ha mer tid! Och för att då toppa det här med att det bara är fyra veckor kvar så kan jag meddela att jag ska jobba dom fyra veckorna! Visst, man får alltid en liten kick när man några dagar före den femtonde varje månad går ut till brevlådan och hittar sitt lönebesked, men när man väl står på Coop Forum och städar på skoavdelningen, lägger upp frukt eller vad det nu kan vara, så känns det inte lika roligt som när man står där med lönebeskedet i handen. Men vi får se, förhoppningsvis så kommer timmarna på coop att gå ganska fort! Det var allt för nu, ha det bra!

xoxo Emma

Det kommer även några bilder här men ha i åtanke att mina kort kanske inte är lika exotiska (eller vad man ska säga?) som era är men det är något i alla fall :)




Kommentarer
Postat av: cassandra

Vad härligt att du skakat hand med självaste kronprinsessan! ;) haha jaa alltså jag älskar verkligen böckerna dom är skit bra! :) ja jag hade det jätte underbart i malta det var så otroligt härligt att få se klarblått vattemn och fina stränder! 3 veckor gick faktiskt ganska så fort ;) hoppas du hade det roligt i kalmar! gorde ni något speciellet?! :D

2009-07-19 @ 12:22:21
URL: http://cassandraagren.blogg.se/
Postat av: cassandra

jaaa snart är vi där hoppas jag, och så fort vi tagit vårat körkort, då då kan vi få en match! :D roooligt!

2009-07-19 @ 12:22:59
URL: http://cassandraagren.blogg.se/
Postat av: cassandra

haha jaa jag tyckte att den gamla designen var lite jobbig, jag ville inte ha den så det blev denna istället ;) tackar så mycket!

2009-07-19 @ 12:23:32
URL: http://cassandraagren.blogg.se/
Postat av: irma

najs header ! :)

2009-07-19 @ 14:23:28
URL: http://irmagranbom.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej! Du skrev en kommentar i mitt inlagg om hur ansokningsprocessen ar for STS au pair. Jag tyckte den var jattebra, det mesta gor man online och man far alltid hjalp om det ar nagot man inte forstar eller nagot man undrar over. Jag ar helnojd med att jag akte med STS au pair. Hotellet och personalen pa orienteringskursen i New Jersey var fantastiska, verkligen jattesnalla. Vi var 130 au pairer fran over hela varlden. Hotellet ar jattefint, bra mat, stor pool, gym och underbara larare. Men nu till matchingen, ja man blir matchade med flera at gangen. Din ansokan laggs ut pa ett aupairroom dar alla vardfamiljer som vill ha en au pair kan se vilka au pairer som ar tillgangliga. Sedan bestammer familjen efter att ha last ditt personliga brev, dina bilder och information om dig, om dom vill kontakta dig. Det kan kontakta 2-3 familjer at gangen, sen far du chansen att prata med dom, efter nagra dagar kanske det kommer mer familjer. Beroende pa hur manga det ar som ar intresserade av just dig. Du kan folja hela processen pa ditt aupairroom, alla familjer som kontaktat dig och se deras brev och information osv. Jag pratade med ganska manga innan jag bestamde mig for vilken jag ville komma till, men det tyckte jag var bra. Hoppas att det hjalpte lite. Om du har mer fragor sa svarar jag garna pa dom, det ar bara att fraga.

Kramar Maria:)

2009-07-20 @ 18:16:35
URL: http://mariajosefina.blogg.se/
Postat av: sanne

coooolt, du har hälsat på Victoria ;O

Jag såg ju för sjutton på det där på tv, varför sa du inte att du var där då hade jag ju kunnat spana efter dig ;D

2009-07-20 @ 20:35:32
Postat av: Hanna och Vanja

Gud va coolt!^^* Först drottningen och sedan prinsessan, nu e de bara tre kvar, vi räknar ner, hihi^^ Jobba på duktigt

2009-07-21 @ 18:57:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0