Förklaring

Jag antar att jag får försöka ta och förklara den här stipendie grejen lite även om jag knappt vet vad det är ;)

Varje år delar kulturskolan i borås ut två stipendier på 5000 kr. Jag tror inte att det är någonting som man ansöker till själv, jag gjorde inte det i alla fall för jag visste inte ens om att det fanns, utan det är lärarna som kan ansöka åt vissa elever eller något liknande. Det hade då tydligen min lärare gjort och då hade väl högsta hönsen på kulturskolan tydligen valt mig då. Så i onsdags kväll ringer det någon från rotary som säger allt det här då och att jag har fått 5000. Det är ju inte direkt något jätte stipendium men i och med att jag inte visste om det i förväg så känns det på något sätt ganska stort! Pengarna kommer i alla fall dyka rak ner och lägga sig bland mina college besparingar :) Det känns bra!  

Kommentarer
Postat av: Micaela

Hej!

Om allting går som planerat så åker jag förhoppningsvis någon gång runt juni/juli i sommar när hade du tänkt åka?



svar; Jag har satsat på augusti så man kan jobba under sommaren också! :)

2009-12-06 @ 16:52:11
URL: http://mmicaela.devote.se
Postat av: Emilie

Det låter ju jätte nice!!! :) 5000 är extremt mycket pengar så det ska du vara glad åt! :)

2009-12-08 @ 09:19:11
URL: http://plajnis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0