längtar

Varför är det alltid så att man glömmer vad man ska blogga om? Man kan ha gått och tänkt på något bra precis hela dagen, men när man sen sätter sig framför datorn för att skriva är det helt borta. Precis så är det för mig just nu, men jag kan ju alltid hitta på något annat.


Vad är det man säger? "Den som väntar på något gått väntar aldrig för länge" och det är helt sant, men kan inte det goda komma närmare i en snabbare takt, kan inte tiden gå fortare? Det är som jag har skrivit innan, att för stunden kan det kännas riktigt långsamt men när man tittar tillbaka ser man hur mycket man har hunnit med. Just nu när jag sitter här så känns det som att tiden går oerhört långsamt, men jag tänkte precis likadant på engelsklektionen för åtta timmar sen. Så när man tittar tillbaka på de åtta timmarna så har tiden ändå försvinnt ganska fort även om det inte kändes så för stunden.


Det jag vill försöka få sagt med allt det här är det att tiden faktiskt går fortare än vad det känns som. Men måste man alltid vänta så länge på allting?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0