Vi ser det snöar, igen!

Det vill inte sluta snöa! När man kör in på våran gata så känns det nästan som att man kör in på en gata i Alperna med snövallar på ungefär 1,5 meter. Jag vill ha sol och värme. Förutom allt det här så ligger mitt rum ovanför vårat garage så det är inte direkt lätt att få upp någon värmen här på vintern, så det kan vara en anledning till att jag är så trött på vinter och kyla nu, jag sitter som en piggelin i mitt rum varje dag. Vad tycker ni om allt det här?

Det är mycket mer snö än vad det ser ut som på bilden!

(från mitt fönster)


Kommentarer
Postat av: Evelina

nu räcker det tycker jag...

2010-02-16 @ 10:54:49
URL: http://efredberg.blogg.se/
Postat av: Lollo

På gatan lite innan där jag bor kan man inte ens möta en annan bil, så smal har gatan blivit pga snövallarna... Bort med snön nuu!

2010-02-16 @ 14:56:37
URL: http://lizinamerica.blogg.se/
Postat av: Neha

Jag tycker snö är mysigt=)

2010-02-16 @ 15:02:57
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/
Postat av: Alexandra, KAKHUSET ♥

Jag tycker att det är superkul att jag fick en "riktigt vinter" nu när jag är på besök i Sverige. Jag uppskattar snön! :D Haha :D ♥

2010-02-16 @ 16:42:26
URL: http://www.kakhusets.se
Postat av: Mikaela

Sv: Jag kom hit till Singapore den 1:a januari så hela 2010 har jag varit här ^^ Jag trivs jättebra! Vädret är mycket varmare än hemma, men man vänjer sig fort. Singapore är "asien för nybörjare" då det i många avseenden är asiatiskt, samtidigt som det är enkelt att leva och bo här. Engelska är exempelvis ett av standardspråken. Jag var i Kina en månad förra sommaren och läste en sommarkurs där så jag var också förberedd på maten (åtminstone den kinesiska, vilken jag faktiskt har saknat sedan dess). Det finns dessutom väldigt många olika nationaliteter och religioner representerade i landet så i matväg kan man alltid hitta något nytt att prova :) Om du undrar över något speciellt är det bara att fråga :)

Vi hyr ett rum av en kinesisk familj 20 min. från skolan med buss. Vi kunde inte bo tillsammans på skolan i och med att vi inte är gifta, men det hade vi kollat upp innan, så vi åkte hit 10 dagar innan skolan började och letade efter någonstans att bo. Annars finns det boende på skolan för utbytesstudenter (korridorsboende).



Hoppas du inte snöat in!

Ha en fortsatt bra dag!

2010-02-16 @ 17:08:24
URL: http://milkchocolateandcookies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0